Tuesday, May 17, 2011

Filem komedi melayu

Assalamualaikum....

Oleh krn dah berzaman x wat prebiu cite melayu maka aku dgn baik hati duk melayan cite melayu....dr pd cite hantu sampai lah cite yg ntahpe2ntah....so aku start dgn cite komedi or lawak.Cite ngangkung aku tengok masa aku balik dr kapl bln Januari tp ni bru nak wat prebiu...

Bg aku bg lah watak pe pun kat Sam ni mmg dia akan bawak dgn baik...bg watak jahat pun boleh watak baik pun boleh...so cite ngangkung ni aku duk tertanya2 lah gak pe maksud ngangkung ni???mmg aku x pernh dgr minta maaf lah ye mmg aku ni kurang sikit pengetahuan am..sbb setahu aku lah kita panggil ni menurun.

Bg yg dah tgk harap2 amik lah iktibar dr cite ni sbb benda yg datang dr rezeki yg x elok ni tidak akan wat hati kita tenteram...jgn main nombor lah ye sbb kalu lah betol dgn main nombor ni leh kaya sah2 dalam malaysia ni ramai giler2 org kaya,satu hal lg sah2 main nombor ni haram di sisi islam,kita beli rm2 pun sama banyak je dosa kita beli rm200 so tiada istilah sbb aku beli sikit dosa aku sikit....

Part yg paling aku duk suka tgk masa dia mintak nombor dgn Mazlan ni,pastu hantu duk pose baeeekk punya atas bumbung kete wakakakaa..lawak siot.dialog yg syok bila bini si mamat tu(aku lupa nama) ckp "pandai rupanya istigfar...islam rupanya"sinis kan??

So pd yg belum menonton jgn segan2 nak menonton sbb dvd cetak rompak pun dah banyak,kalu korang mampu nak beli yg original, maka g lah cr ...x pun tggu raya mesti cite ni akan di siar kat tv..



CUN...aku duk kempunan lah nak tgk cite ni kat panggung sbb dlm paper duk habaq,rhugi hang dak tgk cite niiii...baguih jalan chita niiiii...

pas aku tgk.....uummmm aku rasa sekadar leh masuk dlm slot cerekarama tv3 je.tiada yg hebat sgt nak di ckp melainkan si remy ishak duk ckp kedah walaupun dia org nogori....lakonan maya karin mcm biasalah sbb gadis bandar tu ada lah dia...so yg syoknya dia leh panjat belakang kerbau ..tu aku tabik lah sbb dia biasa duk atas belakang kuda...


Tp mmg aku suka tgk lakonan si Faezah tu,sbb nampak real lah tomboynya...mulut kecoh pun sesuai...x lupa geng kampung ...."hang nye baju mcm tirai x siap"....pepun part lumba2 dgn motor tu mmg syok sbb aku x tau plak si maya karin leh bawak motor :)....pe pun maya karin mmg comey kan???apsal lah laki dia cerai kan??

Cuti cuti cinta....kalau tanya aku suka nora danish mmg aku suka lah kan hehee kecik molek..ciut miut...dan yg paling top dia janda wakakaa...bkn nk gelak pasal dia janda tp bangga lah coz dia leh tunjuk pd laki dia yg walaupun dia janda tp still leh survive..x mgharapkan duit laki utk hidup..

stop bab gossip so kita cite pasal cite ni...masih lagi syok utk di tonton ..lite movie lah x yah nak stress2 duk pk pe nak jd coz kita akan tau ending dia mcm mana...just enjoy pe yg tuan pengarah nak bawak cite ni walaupun aku rasa dlm movie2 mat salleh dah banyak cite mcm ni..pas abis cite baru aku perasan yg pelakon dlm cite ni x lah ramai mana kan???10 org je...tersgt save budget hehe

Adegan yg paling syok masa kat pulau "ko ingat ko cantek???dahi jendul..dagu tipus...tu kat bawah tu..nasi lemak 50 sen" wakakaka...kecik benar lah kalu 50 sen sbb nasi lemak kampung baru dari 50 sen dah naik jd 70 sen hehe..

x lupa azizah mahzan "remyy...di sini kita perlukan sedikit kesabaran"(kalu aku x silap lah )dalam loghat mat salleh ckp melayu plak tu...pe pun enjoy the movie ye...sokonglah filem tempatan kalau anda x sokong ...x kan nak suruh bangla dgn mat indon plak layan cite melayu kan???lainlah kalau minah melayu duk tergila2kan org luar ni leh heret mamat2 ni masuk panggung tgk filem melayu.

Tp aku x tgk kat panggung pun hehhee..aku tgk kat youtube..full version.x yah nak part by part anymore...

So selamat menonton filem melayu,bak kata si azean irdawaty ..FILEM KITA,WAJAH KITA...bkn wajah mat indon ......

wsassalm..adios

3 comments:

Unknown said...

cuti2 cinta & cun mmg best citernyer,
CW dah tgk dah,
mmg x jemu tgk okeh:)

khairul said...

hehehe..jiwa muda cik wanie mmg suka tgk cite mcm ni

Anonymous said...

hehe