Tuesday, July 9, 2013

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan

video

Assalamualaikum.....

Salam penuh barakah utk sume yg singgah...Esok hari rabu 10 July 2013 bersamaa 1 Ramdhan 1434 H akan bermulalah puasa bagi seluruh umat manusia di bumi Allah ni.Kedatangan ramadhan yg di nanti oleh seluruh umat kerana segala keberkatan yg ada dlm bln yg mulia ni yg mana Allah Taala hadiahkan khas utk umat Nabi Muhammad SWT.

Nampaknya aku berpuasa kat kapal lagi lah utk tahun ni jd kalu di hitung di tolak di tambah di bahagi kali darab campur etc etc etc 3 tahun berturut2 aku pose kat kapal. Alhamdulillah sejak aku belayar kapal x pernh lg lah nk miss puasa...cuma yg aku miss mesti nikmat solat terawih...mmg hati meruap2 nak g surau solat terawih tp apakan daya aku cuma pekerja kapal yg x surau mahu masjid. Walaupun terawih tu oleh di buat sorg2 tapi nikmat berjemah tu mmg lain. 

 Puasa pun bkn takat mkn minum je yg kita x leh wat...mata hati mulut telinga mmg sama2 kene puasa.yg tu ramai x dapat nak buat termasuk lah aku ni..insan yg bergelar manusia akhir zaman...tp tu bukan alasan utk kita tidak berusaha utk jd yg terbaik, sbb selagi kita berusaha nk wat baik insyaallah ada lah ganjaran utk kita nnt ..aminnnn
So, kepada sume yg singgah. sama2 lah kita jadikan ramadhan kali ni yg terbik yg terhebat untuk meningkatkan amal dan taqwa kita...semoga di bln yg penuh barakah ni segala dosa sgala silap salah kita di ampunkan.

Akhir kata, Ahlan wasahlan Ya Ramadhan

Adios...wassalam

Wednesday, July 3, 2013

All about numbers


Assalamualaikum....

Baru ni aku kata nak tulis kerap lagi...tup2 amik ko 5 bulan terbengkalai blog aku ni.Ntah sapa lah yg baca tapi x pe lah sbb kalu x org baca pun tahun depan aku akan baca balik pe yg aku tulis ni.

Selamat ulang tahun ke5 utk blog aku yg merapu ni.dalam masa 5 tahun ni lom sampai 200 post yg aku wat wakakakaa...betapa rajinnya aku menulis.sejak dah ada famili ni mm jarang nak tulis ni pe lagi kepala duk ligat pk pasal keje n famili masa utk berblog di kuragkan lah...

Sekarang ni blog leh link dgn hp tp aku x suka nak tulis kat hp sbb x puas hati dgn skrin yg kecik tu.


Angka 19 ni mewakili sempena 19 tahun dah pok aku meniggal dunia y mana mmg jatuh pada bulan 6 jugak.so byk jugak lah peristiwa yg belaku dlm bln 6 ni. Aku doakan agar pok aku ditempatkan di kalangan org2 yg soleh..walaupun aku ni bkn lah anak yg soleh mana tp harapan aku moga roh pok aku tu sentiasa  dlm rahmatNya

Angka 2 plak mewakili yg aku ni dah 2 tahun berstatus suami org.Terasa bru je lagi duk lafaz akad nikah... dah 2 tahun berlalu.Aku berdoa moga hubungan ini akan kekal sampai ke syurga dah rumah tangga kami sentiasa dlm keadaan aman sentosa.
Angka 33 ni plak mewakili usia aku yg dah mginjak ke 33 tahun last may....byk yg telah aku lalui sepnjg 33 tahun ni...banyak kisah suka duka..pahit maung yg aku lalui...baik bergelar seorg anak,abang adik suami serta baba...pe pun pe jua yg kita lalui dlm hidup ni ada hikmahnya...in our path of life...someone will cross our journey..sometime will stuck with us for some reason ,sometime just a quick hai...its is beautiful of life. Yang utama dlm hidup ni perlulah yakin dgn Allah Taala..sbb tu Allah tidak bagi kita tahu apa yg akan terjadi   masadepan sbb Dia nak kita yakin padaNya.

  Ok lah esok2 plak aku sambung cite lain k...sampai jupe lg ntah bila plak aku akan rajin.

Wassalam....adios