Friday, January 13, 2012

2012 dan MAKAN

Assalamualaikum.....

N3 pertama utk tahun 2012..aku rasa belum terlambat utk ucap selamat tahun baru sbb ni pun lom abis lg bln Jan....pe pun yg korang azam tahun ni ataupun tahun2 yg sudah2 tu moga ada yg tercapai..mcm aku ni alhamdulillah byk benda yg aku azamkan dah tercapai dan di makbul Allah Taala ..syukur alhamdulillah.

Harapan aku moga dgn datangnya tahun baru ni maka bermula langkah baru ataupn lembaran baru dlm hidup aku yg mana insyaallah akan menjadi lebih baik dr tahun2 yg terkebelakang tu...ye lah kita manusia ni x lari dr wat kesilapan tp bak kata org2 tua hanya org bodoh sombong je akan jatuh dlm lubang yg sama utk kali ke 2...so pikir pikir kan lah.

Cukup lah mukaddimah utk tahun baru ni walaupun aku rasa mmg aku pakai bahasa rojak utk tulis blog ni tp yg penting intipati yg ada dlm ni x mgesatkan org :)


Walaupun kejadian yg aku nak wat ni bkn perlaku pada tahun ni tapi penting utk aku sampaikan sbb ni part paling syok iaitu Jalan2 cari makan hehe

Jom kali ni aku bawak ke Negeri Perlis Indera Kayangan tp rasanya dah tukar kot lening jd Perlis .....(aku lupa daaaa)

Mcm biasalah aku g negeri org ni pakai terjah je tp alhamdulillah member lama aku ada kat umah.Kassim kawan aku masa kat MISC dulu dah resign keje kapal n keje gomen lening alhamdulillah....dah kawen pun dia.x silap aku dia pun aku pernh cite masa aku g umah dia masa aku keje kat Lafarge dulu.Dia ajak aku g umah dia sbb dia baru dapat baby bru tp aku mmg x cukup masa nak g jalan2 mcm tu,sbb kalau nak singgah sume kawan2 kat perlis tu saje mmg kene amik masa 2 3 hari...

Pe pun terima kasih coz sudi belanja aku n wife makan tengah hari di tempat mmg spesel teramat....

Ni baru kerabu saje.....


Lauk pauk yg bermcm2 n bertingkat2....mmg terliur nak makan sume
Ikan Keli Panggang

Ikan Keli Asam Pedas


Ikan Keli Gulai (kott!!)


2 Jenis Kerabu


Ayam Kampung goreng




Nama restoran ni ANJUNG KELI sah2 lah sume masakkan ada ikan keli walaupun x sume keli tp majoriti masakan sini berasaskan ikan keli...

Mmg masa aku g tu waktu makan tghari so mmg ramai....sume bangsa lah ada kat sini.Andai kata kau nak buka restoran mmg aku nak wat mcm ni.tu impian dan harapan yg aku pun x tau tahun bila leh di realisasikan

Banner kat kedai ini diletak tokoh2 yg datang makan..ada artis ada menteri x lupa juga ulama2 serta ustaz2....

So kepada korang yg mmg nak jalan2 ke utara malaysia ni singgah lah mkn kat sini utk menikmati masakan org perlis....walaupn x komisen pun tuan restoran bg tp x pe sbb aku ikhlas wat promosi hehe....

Adios...wassalam

4 comments:

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC said...

jauh jalann...

Ghaffur said...

Pergh .. gambar2 makanan hok dok tahan tu .. jgn makan banyak sangat .. kan makin mengembang lak // kuang5

khairul said...

needa....jauh perjalanan luasss permandangan :)

fur...kembang yg x kuncup2 wakaka

Cik Wanie Ghani said...

amboi mai utara x habaq kat cheq noooo,
huk huk huk