Saturday, February 2, 2013

Baiti Jannati


Assalamualaikum.....

Nanti takut lupa nak updated pasal ni so aku amik masa nak tulis bab ni jap hehe....Salah satu peristiwa penting gak lah sejak bergelar suami n ayah org ni.Aku dah masuk umah baru...lagi :)

Baiti Jannati ..Rumahku Syurgaku kalu di translate ye adik2..i wish  i can speak arabic huhu menyesal x guna kan??dulu zaman sekolah 2 tahun x masuk kelas arab mana lah nak belajar kalu kelas pun x masuk..ustazah yg mgajar tu pun rasanya x igt aku duk kelas mana hehe...ok dah 

Dulu aku mmg ada ckp awal2 lagi lah kat mualimah yg aku akan pindah umah once dah dapt baby..so dgn tangkas dan ligatnya aku duk mgncari umah masa aku cuti..walaupun aku sewa umah ni jauh lah dr pekan kemaman tu tp yg penting umah sendiri kan??


Umah teres biasa je lah aku duduk x lah mewah mcm org lain.kete pun made in malaysia je...so said who i'm not proud to be malaysian??Kalau ada rezeki lebih insyaallah leh lah wat umah sendiri plak kan?tp wat msa ni cukup lah pe yg ada.besederhana dlm hidup :)

Aku rasa sejak aku wat blog ni dah 3x aku cite pasal umah kan???di langkawi pastu kl ni kat kemaman...tp whatever it is the reason i'm moved just for better life.Abaikan english aku yg broken itu ye..


 So...aku beli lah benda2 penting dulu utk umah ni.supaya nnt klau ada tetamu yg dtg x lah duk atas lantai kan??pe lagi klau tetamu yg dtg x reti pun nk makan bersila..hehe

Tp betol lah org ckp kan sekali pindah mmg byk duit nk pakai..huhuhu meleleh jugak lah ar liur nk bayar sume tu...pe lg pas mualimah bersalin aku cuti sampai 3 bln....yessssss mmg lama tp x terasa sbb tersgt bz duk mguruskan segala benda serta duk meng doktong kan diri ke sana ke mari.Anak yg bru umur 41 hari pun aku dah bawak ke Mesra Mall...marbeles kan??

 Keje2 pasang meja...katil..almari..sofa bermula.terasa mcm kecik sgt umah bila dah masuk sume tu.Patut lah sampai ada jiran yg wat rak kat luar umah letak kotak2...mmg sempit umah.kalu ada ada 3 org mmg terasa sempit.

Ok lah dah ada barang dlm umah...x lawa pun x pe lah asalkan selesa hehe...mmg hajat hati nak cat lah nk letak mcm2 tp bila pk balik kalu aku wat mcm2 pun umah org so x yah lah.duk lah selagi x runtuh wakakaka.

Setakat ni je lah aku duk merapu meraban pasal umah ye...insyaallah andai di izinkan Allah umah ni akan berubah sedikit fungsinya.

Ok wish me luck :)

Adios....Wassalam

No comments: