Tuesday, July 9, 2013

Ahlan Wasahlan Ya Ramadhan

video

Assalamualaikum.....

Salam penuh barakah utk sume yg singgah...Esok hari rabu 10 July 2013 bersamaa 1 Ramdhan 1434 H akan bermulalah puasa bagi seluruh umat manusia di bumi Allah ni.Kedatangan ramadhan yg di nanti oleh seluruh umat kerana segala keberkatan yg ada dlm bln yg mulia ni yg mana Allah Taala hadiahkan khas utk umat Nabi Muhammad SWT.

Nampaknya aku berpuasa kat kapal lagi lah utk tahun ni jd kalu di hitung di tolak di tambah di bahagi kali darab campur etc etc etc 3 tahun berturut2 aku pose kat kapal. Alhamdulillah sejak aku belayar kapal x pernh lg lah nk miss puasa...cuma yg aku miss mesti nikmat solat terawih...mmg hati meruap2 nak g surau solat terawih tp apakan daya aku cuma pekerja kapal yg x surau mahu masjid. Walaupun terawih tu oleh di buat sorg2 tapi nikmat berjemah tu mmg lain. 

 Puasa pun bkn takat mkn minum je yg kita x leh wat...mata hati mulut telinga mmg sama2 kene puasa.yg tu ramai x dapat nak buat termasuk lah aku ni..insan yg bergelar manusia akhir zaman...tp tu bukan alasan utk kita tidak berusaha utk jd yg terbaik, sbb selagi kita berusaha nk wat baik insyaallah ada lah ganjaran utk kita nnt ..aminnnn
So, kepada sume yg singgah. sama2 lah kita jadikan ramadhan kali ni yg terbik yg terhebat untuk meningkatkan amal dan taqwa kita...semoga di bln yg penuh barakah ni segala dosa sgala silap salah kita di ampunkan.

Akhir kata, Ahlan wasahlan Ya Ramadhan

Adios...wassalam

No comments: