Monday, February 22, 2010

Ketika Cinta Bertasbih

Assalamualaikum....
Dah lama aku x tulis blog aku ni dah naik bersawang bak kata org...nawaitu tu mmg ada coz banyak benda yg nak aku cite tapi ye lah mana ada masa nak tulis sume benda kan???
Pas aku keluar hospital hari tu terus je aku balik kg coz kat kg dah macam keje duk tunggu tapi tu aku akan cite kemudian k....
Sekarang ni aku duk tergila2 tgk cite,buku n videoclip ketika cinta bertasbih...masa aku g MPH hari tu aku dah beli buku dia tapi x abis baca lagi coz aku duk tgk filem yg member aku beri..banyak gak lah ayat2 yg aku x faham tapi bila aku baca buku baru aku leh faham.


Aku rasa malaysia x leh wat lagi cite macam ni,aku suka jalan cite yg biasa tapi x pernh di gambar kan oleh org yg x amik jurusan agama..biasanya org kita duk megah dgn g negara omputih so cite ni bawak kita ke negara para nabi dan rosul...mungkin aku post lambat tp aku nak sampaikan pe yg aku baca...hero cite ni x lah encem mcm mana pun tapi aku suka cara dia berlakon walupun kadang2 adegan menangis tu mcm susah sgt bagi dia....
Masa aku tgk cite ni,hadir penyesalan kali ke dua...kenapalah dulu aku x minat bahasa arab???dgr diaorg cakap arab aku rasa mcm jeles plak huhu

Ni heroin dia....aku suka cara dia berlakon ..bersahaja je tapi berkesan sungguh2.pe lagi tgk air muka dia yg tegas dalam lembut...susah nak gambar air muka mcm ni tapi she's got talent.

Barisan pelakon yg memegang watak penting dalam cite ni,sungguh syok aku layan cite ni.kalau cuba mendalami isi buku cite ni aku rasa ...amat jauh sgt.....jauh dr semua segi lah..baik amalan ataupun gaya hidup.

Adegan yg aku paling suka bila Fadhil bernasyid di majlis perkahwianan awek dia...walaupun aku x faham sgt pe maksud dia tapi aku rasa mmg sedey huhuhu....bila di kenang2 rupanya aku pun senasib dgn fadhil hehehe tapi insyaallah ...pe yg penting aku redha :)

video

Kalau x pernh tgk videoclip dia sila lah tgk2 kan ye....

Adios.....


10 comments:

Benedict Bernard said...

salam perkenalan!

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC said...

Heroin tuh nama Nahdatul Muna.. sedih owhh part 1..*sob..sob..

Kang Abik mmg gunakan bnyk bahasa arab..compare to Tufiqulrahman.

*Miss Geli^ said...

best ke citer tuh??

citer air mata ni malas nak tengok ni..bukan ape, takut nangis sama..hahaha

NenekPenne said...

sana sini ada orang citer pasal citer ni...

citer sedih2 akak tak suka... nanti sama mcm cik geli tu...lagi tambah sedih...

khairul said...

ben....salam perkenalan kali ke brape ni????hehehe

khairul said...

needa...sedapnya nama dia kan??hehehe org pun lawa.sapa lah kang abik n tufiqulrahman tu???

khairul said...

miss geli...wakakkaa ingat sapa lah rupenya dah jd kawan :)
cite ni x sedey banyak mana pun sket2 je sedey hehehehe so leh tgk dgn hubby k

khairul said...

nek...x sedey mana pun,leh layan lah tp jgn layan sorg2 lah ajak needa sekali hehehe

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC said...

Kerol - apa daa.. kang abik tuh nama panggilan Habiburrahman.. penulis novel Ketika Cinta Bertasbih.. Tafiqurrahman juga penulis novel islamic indon jugak..

khairul said...

needa...ye ker???wakakaka tak tau plak hamba :)