Thursday, March 4, 2010

Tengok Wayang


Assalamualaikum.......

Aku x tau sapa yg cipta pe yg aku amik ni tapi pembetulan sikit lah yg aku nak wat,bkn melayu saje je yg kene warning mcm ni coz sume bangsa kat malaysia ni duk tgk wayang...

Ok lah sbb aku ni masih lg dalam cuti2 tanpa gaji selama berbln2 dgn penuh sukacitanya aku pun bawak diri g tgk wayang kalau dalam sehari tu aku x tdo sampai ptg...ni lah cite2 yg aku dah tgk wat masa ni lah .


Aku x tau plak cite ni diaorg adopt dr dalam buku gak...mcm harry potter gak lah ni.tapi aku harapkan yg lebih baik dr harry potter tp sayang coz cite ni mcm bosan gak..coz aku mguap 6 7 kali...mmg cite x masuk akal lah coz dlm cite ni dia mgceritakan mcm zues ni x perasaan plak.


Ni lah 2 org anak tuhan yg jd hero n heroin dlm cite ni....hasil perzinaan tuhan2 mereke dgn manusia normal maka terhasilkan anak2 ni...


Antara pelakon2 yg turut ada dlm cite ni,pelakon hebat tapi jalan cite serta kesan khas yg kureng membuatkan kita rasa terkilan lah.....aku bg 3 bintang je


From paris with love....tajuk mak aiii jiwang siiiooottt tapi citenya mmg asyik duk tembak2 je lah dr mula sampai habis...walaupun aku mula2 x minat nak tgk cite ni tp org nak belanja aku pun jalan je lah hehehe


Aku x sangka yg mamat ni leh berlakon mcm ni coz kalau aku tgk dia berlakon mesti jd jahat aje,kalau ada pun jd baik sah2 aku x tgk cite tu hehee...tp mcm biasalah cite omputih terutama US ni x abis2 duk kutuk kat org islam...


Baru aku sedar yg mamat ni leh berlakon lawak pun boleh..tapi bg pendapat aku lah cite ni leh layan dlm DVD je lah...kutuk org islam plak tu ,tersgtlah kejisss.


Sedarr x sedar dia ni dah makin tua kan????mcm biasalah aku rasa watak dia kali ni dah banyak kali sgt dia berlakon so x masalah nak bawak watak mcm ni.aku bg lah 3.5 bintang...



Aku baru je tgk td...aku sebnrnya x layan sangat cite cina dalam movie ni..aku rela duk tunggu DVD release baru aku tgk,tapi memenuhi undangan sahabat maka aku tgk lah..

Pe yg leh aku cakap,antara cite wajib tonton lah ..x rugi beli tiket :)



Hero cite ni....sapa x kenal dia ni yg memang berlakon banyak cite2 kung fu...lakonan yg mantap dan kesan bunyi yg hebat...


Aku jarang tgk mamat ni berlakon tapi mmg dia banyak berlakon.bila lah aku nak dapat badan mcm ni kan????x makan nasi setahun lah jawabnya waakkaa



heroin cite ni...aku pun perasaan yg dia dah nampak tua...x sempat nak suntik botox kot hehee...banyak dah dia berlakon dlm movie2 cina ni tapi yg paling syok cite yg dia jd pencuri tu..aku lupa daaa tajuk dia pe.



Antara pelakon yg hebat....kipidap sume ye :)

ok lah aku dah ngantuk nak tdo dah...layan lah ye

adiosss

9 comments:

NenekPenne said...

laaa baru nak tengok percy jones tu....kensel laaa

abes tu sebab ramai sangat islam yang jadi terrorist... nak buat cemana...tak suka letup tu, tak suka ni, letup ni... adehhhh...

NenekPenne said...

percy jones pulak....ha ha ha
percy jackson laaaa

khairul said...

nek....ni pendapat sy lah coz kita nak lah cite yg hebat dr yg sedia ada kalu takat power sikit2 baik jgn jd anak tuhan kan????hehee

dia gambarkan yg org islam ni suka jd pengebom berani mati..ish3

shah said...

Wah, dah jadi pengkritik filem pulok doh....

Tak pandai tengok wayang sangat, kenapa ehhh...

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC said...

Alice in Wonderland.... ttb jer kan..

Zaman muda dulu2 rajin tgok muvi ngan mmber2 opis lepas keje & kadang2 weekend.. skrg mmber2 dah lari compeni lain.....ttb jer miss tht moment... huhu..

Ranting Hijau said...

nanti layan plak Alice in wonderland, clash of the titans..harap2 tak ler semua pembikin filem hollywood hanya tau nak menghentam islam jer...

yg eloknya bila ada citer yg gunakan filem sbg alat utk menghina agama lain (esp islam) pakat2 kita biaq dia rugi jer..)

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC said...

Kerol - lama x update??..sibuk FB jer skrg eehh.....

I TAG U!!.. Pls answer yatch!

khairul said...

shah....x pe lah coz nak gak rasa jd pengkritik mcm adlin aman ramli tu heehe

Ranting Muda...sbb tu x nak g tgk cite book of Eli tu...

khairul said...

Needa...hehehe 2 sekali updated blog coz lepas geram dah lam ax updated...
dah jawab dah tagged tu :)