Tuesday, June 22, 2010

2 Dalam 1

Assalamualaikum...


N3 ni aku wat 2 dalam 1 sbb x tau lg kapal aku ni akan masuk port,so sementara ada signal ni aku wat lah n3 utk bln june coz ada 2 perkara penting dlm bln ni...yg aku ingat lah hehhe


21 June 2008 aku start wat blog nie....pejam celik sepak terajang jatuh bgun dah 2 tahun berlalu..dalam masa 2 tahun ni kadang2 rasa mcm sekejap je.....aku pun dah lupa yg aku tulis 2 tahun lepas coz aku x pernh nak baca balik pe yg aku dah tulis...


Aku harap moga aku masih ada lg rasa rajin nak tulis2 blog ni coz ni je lah caranya aku leh luah kan rasa dan lepaskan pe yg aku x dapat nak luahkan kat org :)

Di bln june ni gak jatuhnya hari bapa dan mungkin kebetulan yg dah termaktub,pok aku meninggal 20 June 1994.....sekarang ni dah 16 tahun dia x dlm dunia nie...dulu sedey lah jgak coz kalau org duk cite pasal ayah masing2 aku hanya duk menumpang kasih pak sedara yg sudi...


Kalau nak di ingat kembali zaman2 aku masih ada ayah aku rasa mcm nak je aku putar kembali waktu2 dulu...coz aku rasa aku anak yg teruk kot...huhuuhu x tau lah coz aku rasa masa tu kehidupan aku tersepit ....duit sentiasa jd masalah sbb tu aku jd emo yg x pasal2...


Bila dah aku pegang tanggungjawb keluarga, baru aku tau yg menjd seorg
ketua keluarga ni mmg susah...
Aku dapat msg ni...Buat khalifah Allah..hari ini bukan semudah semalam utk kita bergelar manusia fatanah.banyak yg perlu di korbankan,banyak juga yg terpaksa di lepaskan..sesekali langkah tersandung rebah menyembah,sesekali gagah melangkah tersenyum megah..dan semua itu memerlukan pengorbanan,menuntut kesabaran dan air mata..selagi prinsip hidup berada diatas landasan yg betul,usah di gusar pada anugerah tuhan utk kita.anggaplah bila sesekali di duga itu sekadar utk mematangkan dan mengajar kita bagaimana utk menjadi HAMBANYA..
Adios....

9 comments:

NenekPenne said...

arlooo keyrol

khairul said...

yeee...nekkkk

-cD- said...

sedih gak bila dah x de abah nie...
Al-fatihah buat abah.

Selamat Hari Bapa buat semua bapa2..

Eeqrum Laiel said...

senyum sokmo lahhhh!!!
=)

Tinta dari Lembah Kinta said...

Sedih bila ayah dah tiada tapi ingatan bila bersama tu tetap kekal abadi. Khay bila lak nak jadi bapak org? hehehehe

khairul said...

cD....selaamt hari bapa gak cD :)

eeqrum...senyum sokmo doh wakaka

khairul said...

zam....tu lah ingatan terdapat ayah ni kekal sampai bila2 ...nakjd bapak org kene kawen dulu lah wakakaka

wann's said...

hello...nice blog

khairul said...

wann...tq :)