Tuesday, March 10, 2009

Selamat Menyambut Maulidur Rasul


Aku dah letak sume pic ni masa Maulidur Rasul lagi tapi nak wat mcm mana,keadan yg x pernh mengizikan aku menulis....pic kat atas ni aku saje je lah letak coz sempena maulidur Rasul mesti lah nampak islamik sikit kan ?? hehehe tapi ni pic lama lah coz aku tahun 2008 aku x beraya kat umah ni pic raya tahun 2007



Actually aku lupa nama masjid ni,aku g masjid ni masa Hari Raya Haji tahun lepas.Masjid ni terletak di Singapore.pada masa ni lah aku jumpa dgn ramai melayu islam huhu.saje je letak pic ni coz sesuai dgn tajuk aku.




Apa yg aku nak cakap pada Maulidur Rasul ni,terlampau banyak benda2 yg Rasul kita cakap bab akhir2 zaman ni dah berlaku.kadang2 rasa mcm just around the corner je....tapi adakah kita amik peduli atau tak ??.kalau kita ni rajin baca buku agama rasanya memang dah dekat(tu pun kalau baca lah).kalau ikut kajian pun memang dah dekat.tapi tu lah manusia kan sekejap bila tersedar dan dan tu gak nak cari tikar sejadah..tapi bila datang je angin kush kush terus aje nak gi jolok bintang lagi.

Aku x cakap org lain lah,aku cakap pasal diri aku sendiri.Coz cuba kita pk balik,adakah kita sayang Allah dan Rasul lebih dr kita sayang segala2nya???kalau tanya aku jawapan aku ...kemanisan iman aku belum sampai tahap tu lagi.aku x mau hipokrik coz kalu kita syg Allah,adakah kita tinggal sume kerja sekejap semata2 nak solat berjemaah??adakah kita ni membaca al quran setiap hari??adakah kita ni duk bangun mlm2 utk bertahajjud??adakah kita ni hadir kuliah2 agama berbanding g shopping @ tgk wayang ???

Aku berani jamin lah non ado lagi yg baca tulisan aku sekarang ni akan jawab YA!!!!



JAGA 7 SUNNAH RASULULLAH SWT :- PERTAMA: tahajud, kerana kemuliaan seorang mukmin terletak pada tahajudnya. KEDUA: membaca Al-Qur'an sebelum terbit matahari. KETIGA: jangan tinggalkan masjid terutama di waktu subuh. KEEMPAT: jaga solat dhuha, kerana kunci rezeki terletak pada solat dhuha. KELIMA: jaga sedekah setiap hari. KEENAM: jaga wudhu terus menerus kerana Allah menyayangi hamba yang berwudhu. KETUJUH: amalkan istighfar setiap saat.




Sebagai penutup kata utk tajuk ni mai ramai2 aku nak cite....pic kat atas ni adalah member aku masa aku keje kat Lafarge,Langkawi dulu.Dia dah kembali ke Rahmatullah last week,terkejut gak aku dapat berita ni coz dia ni amatlah sihat.Tapi mcm biasalah usia bkn penentu utk Allah Taala nak amik nyawa kita.Dari sini amik lah sedikit masa utk anda sume serta aku yg duk taip ni pk sedikit,agak2 bila plak turn kita ek??cukup ke amalan kita??layak ke kita nak duduk di syurga nnt??kuatkah kita nak masuk dalam neraka??

Aku rasa x cukup dgn angguk atau geleng je,kalu tanya aku plak aku rasa amalan aku yg aku wat ni belum tentu nak lepaskan diri aku pe lagi dosa2 yg aku kene tanggung utk adik2 perempuan aku,mie aku huhuhu dasyat woooo

Tu je lah utk kali ni,akhir kata utk adik bongsu aku Nur Aisyah Najiehah Bt Zakaria Selamat Hari Lahir ke 14,semoga berjaya dalam pelajaran dan semoga menjadi tahfiz yg boleh kami banggakan.

adios...

1 comment:

Benedict Bernard said...

panjangnye citer..

kerol.. kalau mai negeri ambe sms dulu .. jgn last min.. debuk kang!