Saturday, September 17, 2011

Jom Pekene Seafood

Assalamualaikum....

Cite lama ni aku ungkit kemabli sbb bg aku ni lah salah satu restoran yg sedap di Vung Tau,Vietnam.aku rasa kalau bkn org kapl mmg x akan sampai lah kat sini sbb di sini hanyalah perkampungan utk org kapal.

Aku nak tulis pun x reti nama kedai dia ni sbb sumenya dlm bahasa vietnam.Restoran ni totally seafood sahaja jd x masalah tentang halal...tp biasalah kay vietnam ni sume kedai mghidangkan beer sebagai minuman rasmi tp bila ckp kita ni muslim diaorg x akan hidang lah.

Dalam banyak2 tu mata aku tertumpu terus pada lobster ni hehehe....mmg sedap rasanya walaupun lobster tu masih ada dlm kolam ,bkn setakat lobster saje ada tapi mcm2..ikan yg mcm2 rupa dan bentuk,kerang ,udang,pari huhuhu sume adalah.

Yg syok lg,sumenya masih hidup lg,tu yg wat lagi fresh.kita tinggal pilih je yg mana pastu dia timbang setuju dgn harga bru diaorg akan masak....sesi tawar menawar pun leh,lg pandai tawar lg murah lah dapat...

NI member aku Lobo....sbb dia nak belanja so dialah yg pilih pe yg nak makan..hanya kami berdua je yg nak makn jd x lah nak amik sume benda so cukup2 lah kami yg badan montel ni mkn hehehe

Ni mcm kepah lah kot..aku pun main sebat je amik,tp aku rasa aku nak masak lain di masaknya lain....seafood yg berkuah mcm ni x menarik minat lah sebenarnya....rasa mcm pahit2 kelat tp leh lah nak makn sbb cuba masakan vietnam mcm mana..

Ketam 3 ekor....aku mmg x mkn ketam..alhamdulillah bkn sbb alergi ke pe cuma malas nak kupas kulit je...dah lah isi sikit kesabaran nak kupas kulit tu yg aku x wakakaa..last2 dia je mkn ketam abis 3 ekor..

Ni lah lobster yg aku idamkan tu.....aku order 2 ekor,rupanya dia x mkn .....salah satu kerugian x makan lobster kan???dgn rakusnya aku makan 2 ekor lobster.....

Staff kat sana siap gunting2 potong2 ...kita hanya suap masuk mulut je...kan sedap mcm tu,terasa mcm org2 kaya wakakaka

Lupa nak cakap,aku ada order sekor ikan tp lupa nak masuk pic ,so dah tggal tulang dah ikan tu..masak sweet sour mmg syok banget....

Alhamdulillah dah abis dah makan mlm bersama lobo....mmg kenyang giler2 lah...pe lg org belanja,aku makn berdua x sampai seratus lah rasanya....

Entah bila plak nak g makan sini sbb kapal dah jalan area sabah sarawak je sekarang ni...tp kalau musim ni x mau lah g sana....mabuk percuma nnt..

Adios....wassalam

No comments: