Tuesday, June 24, 2008

keje lama aku


Aku hajat nak tdo awal malam ni coz esok aku
ada test jpj nak amik lesen memandu,tapi di sebabkan aku ni jadi gian nak tulis blog yang bagai ni,maka aku cuba lah nak download pic aku td tadi tapi asyik duk error je naik geram gak aku ni...

ok so ni lah lambang company lama aku,MISC Berhad actually dalam aku menyampah dgn company ni tersemat lah rasa bangga n terhutang budi dgn MISC ni tanpa MISC entah pe lah nak jadi dgn aku kan...budak kampung yang duk kilas kain pelikat lagi kot.di sebabkan dia lah aku dapat mengenal dunia,merantau serata dunia dan merasa betapa bertuahnya aku hidup di bumi malaysia walaupun sekarang ni aku mendapat seorg pemimpin yang bangang tahap cipan huhuuu...










Pic ni aku amik masa 1st time aku belayar sebagai Jr. 3rd officer,tapi kapal ni jalan middle east n far east ... x syok pun tapi baguslah coz dari situ aku belajar sikit demi sedikit.tapi naik kapal dgn filipino memang lah x syok walaupun ada gak lah yang syoknya.

Keje kapal aku x prnah bosan tapi entahlah sbb aku x yakin dgn diri aku kot...nak duk dalam bidang ni kita kene sentiasa belajar,sepatutnya aku kene amik mate master bln june ni lah tapi di sebbkan aku dah resign so aku belajar x sampai master lah.sedih tu ada lah gak coz member2 aku sume ada master,yang duk amik Phd pun ramai.

aku cerita sikit dah lah pasal keje lampau aku ye,ada masa aku cite lagi.yang pasti dgn MISC ni aku banyak belajar.sampai ke hari ni member2 kapal asyik suruh aku naik kapal lagi coz misc dah naik kan gaji hampir 40% kot.sume tu pun wat aku terfikir2 gak nak belayar balik.tapi aku bagi masa utk diri aku sampai akhir tahun ni,kalau x dapat off shore aku akan balik kg gak lah,keje kat kemaman.

aku tido dulu lah....esok aku cite tentang test JPJ k.

1 comment:

eqbalzack said...

alamak...terkedu tengok pic kat laut ni...anak sape ni?