Wednesday, January 6, 2010

Makan Makan Makan


Assalamualaikum...
Jom kita jenguk2 pe yg syok utk di makan di Kota Singa hehehe...ni 1st time aku makan benda ni aku dah lupa dah namanya coz aku rasa mcm pelik je utk di sebut.tp ni lah nama kedai dia.Area chinatown je so kalu nak shopping2 minyak wangi or pe2 cenderamata or cenderahati (pe beza dua ni ek) singgah lah sini kejap utk minum k.


Ni lah rupenya benda yg aku minum,sedap senyeti(kalu x silap dlm dialeg kelantan)...tp aku x suka limau bali yg dia tabur dalam tu..jd manis2 pahit plak. bkn ni aje yg ada banyak pilihan lagi tp next time lah cuba yg lain ye.
Perut dah makin maju ke hadapan membuatkan aku sabar menahan gelojak nafsu nak cuba yg lain wakakaka

pergi 4 org tu yg ada banyak mangkuk tu...dan sudah pasti pic yg di ambil mguji skill aku..dan yg akan komen Mr Ben lah..


Ni plak area Masjid Sultan...restoran ni betol2 bersetentang dgn Masjid Sultan.Ni kali ke dua aku ke sini dan kali ke dua gak aku lupa nak snap signboard kedai dia ni.aku amik pic ni pun masa dah duk dlm taxi...


Ni lah yg ada kat dalam restoran ni...Murtabak.Ada 3 size utk di pilih,kalau ikut aku cukuplah size S sahaja coz kalu korang rasa perut korang leh muat size M ataupun L aku rasa masa tu korang x makan seminggu kot.Coz size S pun dah sebesar 2 tapak tangan aku...bkn mcm murtabak yg jual kat bazaar ramadhan tu kat dalam hanya banyak bawang..
Ada 3 rasa korang leh pilih ayam,lembu dan kambing.kalau nk makan nasi pun leh gak tapi aku x mau lah coz sume tu akan menyebabkan aku malas nak jalan kalau makan banyak2.


Ni plak yg ada sekali kalau korang mintak murtabak tu,sepanjg aku g restoran mana2 lah ni je restoran yg bg benda mcm ni.tp aku x makn lah timun ni coz member aku cakap timun batang ni x sesuai utk org lelaki kerana akan melemahkan tuttttttttt....mitos ke betol aku x pasti plak.


Last but not least,ayam gorang Arnold's....pe nama shopping complex ni aku dah lupa dah..tapi yg pasti area geylang lah...Imam geylang kita cari benda makan ye bkn cari benda yg makan x abis2 tu..harap maklum....wakakakaka

Mmg lah syok bangat kalau bab2 makan ni....sama dgn KFC lah tapi bg aku whipped patato kat sini lebih sedap lah.

Yg pasti ayam dia mmg menjilat tapak tangan lah....aku harap diaorg buka lah cawangan lain nnt.coz nak g sana tu jauh sangat.
Pe pun bkn tu je yg aku makan...ada ayam penyek,nasi ayam half chicken ada mcm2 lah.
Ok lah takat ni saje kita jalan2 cr makan k....next time aku tulis makan2 keropok lekor plak.
adios...

15 comments:

eqbalzack said...

rindu sgt nak gi singapore....hehe

imam said...

amboi abg yooo..sempat ngutuk aku..
jgn ler citer sini..kantoi ler nanti..hahaha

NenetPenne (NP) said...

used to go there, but no more nowadays... mencikkkkkk

kat sana makanan semua best2....

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC said...

Drp Ben sampai kerol semua dok tayang mender kuning tuh..mengo pe ker benda tah nama...sajer jer dia org nih...

kepok..hari tuh beli yg kat losong & seberang takir (yg nih beli kat pasar payang jer..x gi s.takir).. ada yg lagi sedap ker??..

khairul said...

salam Abg Eq...lama x dgr cite...Ben cakap nk g singapore..jd ke x????

khairul said...

imam...org2 tertentu je tau hehehe

nek..apsal mencikkkk plak????end of year sale ade lg tu hehee

khairul said...

needa..sy lupa lah namanya tu tp nak tau tanya ben hehehe

kepok lekor glamor 007 depan masjid terapung kat Kuala Ibai tu..yg syok lagi kat Kelulut hehee jom kita g makan

NenetPenne (NP) said...

mau tak mencik..
dulu pi sana dgn laki
la ni nak pegi dgn siapa? jawab jawab!!!..ha ha ha

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC said...

kepok lekor glamor 007 ??...la..x nampak pon..dekat simpang trafic light dekat maidin tuh ehh.. dah sampai la situ..infact umah member pon depan maidin ibai tuh jek..

Time gi Ganu kerol ada sana baru best jalang...Needa poyo2 jer konon cakap ganu kekeke..terbelit lidah nehh...

ala..nek ai pergi ganu x der laki pon..sampai jekk.. ader aku kisah...??

p/s suker borong tudung jer lebih..hahaha..

BRADERhijau said...

salam bro, syok nya kalau gua dpt g sana...bro skrg kt na??

khairul said...

nek...amik je Si Ben tu jd Laki angkat wakakaka

khairul said...

Needa...area c2 je lah...kalu panas2 lg syok..
next time nak datang ganu time sy ada k..leh aje nak bawak g mkan2.tudung ok ker kat ganu??sy rasa kelantan lagi muah kot pe lagi g wakaf che yeh wakakaa..tanay nenek tu :)

khairul said...

Risik...nak datang leh aje..esok or lusa sy balik ganu...jgn segan2 nak datang,nak bercuti dgn family ker?

artisticklytouch said...

salam. heh, macam kenal je haha kawan jas kan...ko yang nyanyi lagu Projek pop masa karaoke kat kemaman tuh kan..

khairul said...

artisticklytouch....ya ampun pe yg nama pelik sangat ni...ye lah sy lah ni..tapi bab nyanyi lagu tu sy malu lah wakakaka main bantai je..