Wednesday, February 8, 2012

Bai Dau Vung Tau


Assalamualaikum.....

Aku banyak keje sebenarnya tp bosan punya pasal aku selongkar lah gmbo2 lama yg aku amik tp x tgk pun pas amik hehe...so dgn masa yg ada sementara org duk loading cargo aku post lah n3 pasal aku jalan2 masa kat vietnam dulu...

Nama tempat ni Bai Dau tp kalau sebut ikut org vietnam mmg lari ke laut lah sbb tulis lain baca lain.....Aku yg ajak datang tempat ni sbb kalau dr port nak mghala ke laut kapal akan lalu ikut lereng bukit ni...so ada masa kat Vung Tau hari tu aku pun ajak lah member2 aku ni jalan2 cari peluh :)


Bila dah sampai sana x lah meriah mana pun tapi adat tempat pelancongan lah mesti ada tourist.Kami lah touristnya utk hari tu


Ni lah 4 jejaka melaya yg kene paksa dgn aku utk jd model hehe....


Ada org wat sesi amik gambr kawen...mcm2 aksi aku tgk tp yg pengantin nya biasa je yg duk mgarah tu sekejap tertiarap sekejap tertonggeng...mat saleh lawan minah vietnam nnt anak jd sanam hehe

Sesi mendaki anak tangga yg banyak di tghari plak tu mmg mencabar otot2 yg di penuhi lemak2 tepu wakakaa


Take 5 utk jd model tangga....tp mmg letih wooo ni muka sume control macho sbb nak bergambar..pic belakang tabir tu mmg mgayat hati lah...tp oleh krn x mau jatuhkan saham kawn2 maka aku simpan lah wat tatapan aku sndiri :)

Ok sampai lah sudah kita di puncak klimax....nampak kapal lalu lalang keluar masuk port...walaupun loteh tp berbaloi lah sbb bkn senang nak datang sini...yg korang selalu g Ho Chi Minh je kan???

Ni lah dier,mercu tanda Bai Dau...Marry and Son.

Banyak plate2 yg di tampal kat sini aku pun x igt dah pe yg diorg tulis..kalu bkn nama org mati kata2 pujangga lah kot...

Aku ingat Marry tu je yg ada kat atas tu rupanya ada byak lagi patung2...

Antaranya ni lah.....


Dan ini.....

Aku duk syok sgt amik gambar pastu terpisah dgn member2 lain hehe....nak naik lagi boleh sbb ada lg patung2 kat atas tu tp x pe lah aku wat sekadar termampu je

Aku amik every single patung yg ada pastu baru aku perasan yg patung ni menceritakan dr Jesus kecik sampai lah dia di salib....nak post dlm ni pun bkn kita nak belajar pasal Jesus kan???

Ok dah..jom blah kita cari tempat mkn plak


Adios .....wassalam

2 comments:

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC said...

ayat ko skrg kan very derr..

khairul said...

Needa....apsal2????hehehe