Thursday, February 2, 2012

Nur Amalina

Assalamualaikum....

Mungkn isu yg aku nak cakap ni basi dah kot tapi aku nak wat gak n3 ni sbb aku rasa isu ni agak menarik utk di jadikan kenangan :)

Baru2 ni keceoh tol dlm fb pasal Nur Amalina,aku pun duk tertanya2 gak lah sapa Nur Amalina ni yg leh kecohkan satu malaya???sampai ada yg komen membabitkan keturunan maka dia ni bkn calang2 org lah kan???

Dgn gigihnya aku pun cr dlm google .......


Oooooo ni lah Nur Amalina Che Bakri...baru aku teringat bdak perempuan yg genius tahap gaban ni.17 A dpt masa SPM,aku jangan kata A nak dapat B pun susah hehe

Dia menjd berita hangat sbb isu buka tudung dan pic dia kat obersea tersebar meluas dalm internet.Aku x salahkan dia lah bab2 buka tudung ni sbb rasanya sejak dia sekolah lg dia mmg x bertudung cuma bila membabitkan imej sekolah kene lah pakai tudung.


Bagi aku lah kan bukan dia sorng je anak melayu kat obersea tu yg buka tudung,minah melayu yg color rambut,aweks islam yg bercouple dgn mat saleh..ramai sgt kat sana nunnnnn cuma org x gampar gempurkan sbb diorg sume tu x glamor....so sebagai ikon remaja(dulu) dia sepatutnya sensisif lah sbb pe yg dia wat org amik tau.

Aku rasa x yah lah nak hentam dia teruk2 sgt sbb yg ada kat depan mata kita sekarang ni pun x berani nak tegur ni kan plak nak tegur yg jauh tu???kita ni org islam dah di ajar kalu x leh cegah dgn tgn cegah dgn mulut kalu x leh dgn mulut yg paling lemah dgn hati…yg kita nak hentam amalina tu jauh tu ,yg ada depan mata apsal x nak tegur???ke sume yg duk tegur tu selemah2 iman?bg aku tegur dulu minah2 yg duk lepak2 kat pavilion ke yg duk lepak kat tasik ke yg duk merempit ke baru lah nak tegur yg jauh tu.sbb kalu si amalina tu takut org mghentam tak kan lah nak letak pic dia pose mcm tu dlm internet,so dia dah prepared for the worst lah kan?


Bukan aku sokong dia x pakai tudung ,sbb sah2 tutup aurat tu wajib walau pe pun alasan yg perempuan suka bg tp benda dah wajib x alasan dapt halang dr wat benda wajib ni.mcm solat contohnya,sampai tahap kene niat dlm hati pun tetap wajib solat.


Satu lg org selalu gak ckp yg perempuan x pakai tudung tu jahat yg tudung litup tu baik,aku rasa x relevan lah nak ckp benda ni sbb kalu kita leh tgk depan mata kita sekarang kadang2 yg bertudng tu lah lg hebat tamparan duk mgayat jantan, yg duk tergedik2 dgn jantan, yg duk rakam2 aksi hangat dlm hp..tp bg yg x bertudung plak bukannya leh ckp “ ala minah bertudung tu lg teruk dr aku yg x bertudung”..mmg dia teruk dr segi akhlak tp at least dia ada nawaitu nak tutup aurat (bg yg tutup dgn betul lah)…so aku rasa ayat yg sesuai adalah….x semestinya perempuan yg bertudung tu baik tp utk jd baik kita mesti lah bertudung…

Sori lah kalau isu yg aku tulis ni ada yg x senang n x suka tp aku luah pe yg aku rasa betul tp mungkin jugak aku x betul so sama2 lah betul kan.Utk Nur Amalina aku just leh doakan dia semoga cepat2 dpt degree(kalu dia amik degree)selamat kembali ke tanah air dan semoga dia dpt mencari jaln pulang.Pada yg mghentam amalina tu aku rasa, anda ada hak nk hnetam dia tp lebih afdal kiranya kita tegur yg leh kita berkomunikasi 2 hala…sbb kalu anda hentam sampai sabitkan keturunan dia pun lom tentu dia baca kan??so jgn lah jd mcm anjing menyalak bukit,bukit x runtuh suara kome yg tiada.

Kepada anda yg tidak bertudung, sila buka hati anda utk bertudung sbb kita hidup ni sementara je.Andai kita di jemput dlm kita x ikut Al quran dan As Sunnah takut kita menyesal di akhirat kelak.Nikmat dunia yg Allah bagi kita rasa sekejap ni berpada2 lah menikmatinya.Sbb manis hari ni takut mnjadi racun kemudian hari J

Wassalam.....adios

No comments: