Thursday, September 4, 2008

Ramadhan 2 & 3


Semlm dan kelmarin aku bz tahap cipan sangat,kelmarin aku dr kul 7 ptg sampai lah hampir 1 pagi aku duk di jetty.Aku bawak 5 biji kapal keluar masuk dan sume tu di waktu hujan.yg aku x tahan semasa azan maghrib budak2 mooring masih lagi duk tarik tali kapal n aku plak duk tgk positionkan kapal.masa tu memang x expected nak hujan pun coz masa sampai jety memang cerah giler tup2 bila kapal dah dekat bukan takat hujan,ribut petir n awan yg berputar2 mcm puting beliung pun ada.
Masa tu lah 1st time aku tgk awan yg berputar2 mcm tu,mcm dalam cite twister plak.tapi yg ni lebih kecik lah,takjub pun ada takut pun ada.kalau tgk pic kat atas tu memnag x ngeri tapi bila tgk live huyoooo scary movie pun kalah beb....

Pic ni aku amik masa aku dah duk dalam kete,aku awal2 lagi suruh driver beli makanan utk aku,dan member2 lain pun dah bawak bekal masing2.so x tempat nak berteduh bila kat jety ni,aku pun makan dalam kete je.aku x leh nak snap pic dalam kete coz gelap,pastu memang x selesa coz aku dah basah kuyup.
Yg lagi hebat dr tu,aku mandi hujan kat Loader 2 masa tu dah nak kul 12 mlm ,kalu takat hujan x pe ni sekali dgn habuk simen pun ada.baju seluar n kasut aku dah lenjun dah so aku pun redah je lah balik umah mcm tu.Balik2 umah aku mandi terus makan panadol coz aku tahu sangat kalau x makan lah panadol maknanya aku dah menempah demam.....

Semalam plak aku duk mengadap komputer 8 jam huhuhu,aku cuma berenti solat asar,berbuka je.yg waktu2 lain aku pulun duk mengadap komputer.keje yg sepatutnya aku submit 2nd day every month aku x siapkan lagi.bukan salah aku sorang tapi aku malas nak menuding jari kat sapa2 dah.biar aku je lah yg kene,kalau aku cakap nnt panjang plak jadinya.
Bos aku dah nak naik minyak dah semlm,tapi aku je wat muka toya.aku x tau lah dia tu dah geram kat aku tu tahap pe dah,cuma dia banyak sabar kot hehehe....tup2 masa sume dah balik,dia datang jupe aku."khairul tolong lah saya,saya kene hantar esok ni"katanya dgn nada yg sopan serta santun."dah tu saya nak wat mcm mana capt,benda dah jd"aku menjawab plak dgn nada yg sopan gak."Awat hang ada masalah ke?" dia bertanya lagi..."Tak dak eh...mana ada pa" aku plak jawab.dgn berani lagi aku sambg.."Capt leh x jgn duk sebelah saya,saya ni nak taip banyak benda ni,kalau capt duk tanya lagu tu sy jd gabra,kalau saya gabra ..saya x leh wat keje"aku cakap dgn nada yg lembut di sertai dgn sengeh.beliau pun blah ..................huhu kurang ajaq ke aku?????

Akhirnya tepat jam 2330 selepas aku mintak nasihat dgn member aku yg fasih berbahasa english,aku pun hantar KPI aku dgn jayanya.Figure aku n kilang secubik sama,lega sangat diriku ini.aku just tunggu komen dr manager aku hari ni je lah...harap2 x pe yg dia x puas hati.

Balik je dr keje aku terus masak nasi hujan panas org kedah panggil.bahan2 nak wat sume ni dah sedia ada umah aku.tapi oleh kerana member aku si At ni baik hati,awal2 lagi dia dah belikan aku seekor ayam.aku masak sebelah je tu pun x abis coz kami berdua je makan.

Malam td aku duk mencuba lah resepi tapi bila dah nak siap aku rasa mcm x sedap je.aku pun pe lagi ...masukkan dalam tong sampah lah.aku wat lah resepi ikut kepala hotak aku ni.sedap x sedap aku tahu,tetap gak aku yg makan hehee member aku ni biarkan je....

aku siap masak,aku x rasa pun coz mata dah ngantuk badan dah penat.aku mandi n tdo...bila sahur baru lah aku rasa.ternyata yg aku masak boleh di makan hehhee buktinya aku n dia tambah nasi 2x hehehe

Ok lah dah abis tahap merapu ni,aku hajat nak g pekan kuah ni.nak menguruskan hutang piutang.mlm ni sepupu aku naik bas dr terengganu nak mai sini,so esok pagi2 aku dah kene gerak amik dia kat jetty point.

sampai sini dulu lah,dah lenguh aku taip ni,sampai jupe lagi.

adios........

3 comments:

Benedict Bernard said...

eh nanti kalau Ben gi langkawi jgn lupa masakkan siput sedut occay. kekkeke. ..!

khairul said...

Ya ampun ...
nak siput sedut??saya pun x pernah makan siput sedut tu huhu

DarcyDiaries said...

wahh...tak tahu ler awak pandai masak :)

P/S: Skill dah berkarat ;-(