Tuesday, September 30, 2008

Selamat Hari Raya Aidilfitri Maaf Zahir Dan Batin

1st introduction pic aku di samping patung2 dalam images of singapore.utk hari terakhir puasa utk tahun ini aku berpuasa bermula di langkawi dan berakhir di singapore.sepanjang 30 hari berpuasa bermacam2 peristiwa yg berlaku yg aku sendir x pernah terlintas pun dalam kepala hotak aku ni.
Alhamdulillah jugak coz aku telah berjaya menghabiskan puasa aku selama 1 bln tanpa halangan dan rintangan yg besar,cuma aku x sempat nak khatamkan al quran jugak tahun ni walaupn azam ni telah aku buat utk beberapa tahun yg sudah.

Aku telah menerima pelawaan sahabat blog aku iaitu Mr.Ben yang peramah utk datang bertandang di singapore ni,sementara kapal aku masih lagi anchorage di singapore so aku pun terima lah pelawaan dia walaupun jadual asal aku bertandang ke rumahnya pada hari raya.

Seawal pagi aku naik bot utk ke jety dan menaiki taxi ke Hotel Pan Pacific utk bertemu Ben,memang penuh excited lah aku nak jalan2 ke singapore ni coz dah lama sangat aku x jejak kaki kat sini.banyak tempat aku melawat hingga aku x ingat namanya.semua pic yg aku post kan kat sini adalah hasil keje Ben,aku setakat model je hahaha

Yg syoknya hahaaha Marang Trail aku jupe di singapore!!! hebat sungguh kampung ku sampai singapore pun pilih nama marang :)

Singapore Flayer huhu aku x naik pun,eye of malaysia pun aku x naik apatah lagi kat singapore ni.yg aku naik baru2 ni kat bas station lama kat melaka hehehe.aku suka pic ni so aku mintak lah dgn Ben.

Menakjubkan lah view ni ......



Oleh kerana aku x jupe org melayu pun yg duk melailau mcm tu dalam images of singapore so dgn patung pun jd lah sebagai salam hari raya hehehe..org lain duk sibuk nak sambut raya just aku n Ben je sibuk nak jd pelancong :)

Aku suka tikus ni...muka mcm samseng sikit hehehe



Muka aku yg Ben cakap mcm kanak2 rebina hahaha....Luge,once is never enough..memang pun coz rasa mcm nak naik lagi je


Masa ni dah x kanak2 lagi,muka dah banyak kedut dah huhuhu



Syok plak duk tergantung kat atas ni hehe pic yg kami snap jgn cakap lah kalah lah snap pic yg nak wat cover majalah :)


Kita bergantung nyawa hanya dgn 1 cabel je hehehe


Masuk plak dalam undewater world....mcm langkawi yg aku pergi dulu lah.langkawi sekarang dah x ikan besar coz mati kene racun.kat ni syok gak lah coz ada mcm lantai kat underwater world kat klcc.

Merlion....lagenda terbentuknya singapura.Mitos???entah lah aku x tau tau tapi aku syok tgk clip video yg dia wat.


Pic ni je yg menjadi masa kami amik kat atas head of merlion.panas so muka aku jd hordoh gile

Muka dah penat dah....


Muka yg penat lagi .......

Muka yg terlampau penat ...........


Masa buka pose hehehe selamat aku berpuasa selama 30 hari.....selamat hari raya aidilfitri maaf zahir dan batin....

Aku updated kat umah ben o nak tulis panjg2 x leh coz aku nak gerak balik kapal plak...sampai bertemu lagi....

adios

4 comments:

Unknown said...

salam mista kayrull,

dikesempatan ini,
wanie ingin mengucapkan SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI,
MAAF ZAHIR & BATIN......

luv,
cik wanie

DarcyDiaries said...

Bestnya dapat gi Singapore..jalang2

Ad Rifza said...

Selamat Hari Raya..Salam bloggers Kayrull...

Anonymous said...

awesome blog, do you have twitter or facebook? i will bookmark this page thanks. lina holzbauer