Monday, May 17, 2010

Aku dan SMS

Assalamualaikum....
Kali ni org duk kalut wat n3 sambut hari guru aku je wat n3 pasal benda lain hehehe...pe pun selamat hari guru wat cikgu cikgi aku kat sekolah rendah keb marang,sek rendah keb rhu rendang serta sek men agama marang......terima kasih segalanya
Member aku cakap x yah lah panjgkan cite ni tapi aku ni rasa mcm x syok plak rasa mcm kene gastrik je kalau x luah pe yg aku rasa....sbb aku rasa ia melibatkan keseluruhan peribadi aku di mata beliau....di sini aku letak pe yg hamba Allah tu cakap pasal aku di sempena befday aku baru2 ni....
1.”mungkin tak pernh pk pun pasal perasaan org lain,mungkin tak tau pun perasaan org lain….”
(dlm erti kata..aku ni org yg x punya perasaan)
2. “kalau nak berkawan lama dgn org lain..jujurlah dgn nya..jujur dgn sume org…”
(aku ni pembohong aka penipu)
3. “Maaflah kalau terasa diri ni di pergunakan…”
(suka mengambil kesempatan)
4. “Terasa dianggap di perbudak dan di perbodahkan…”
(memperkotak katik kan org)
Pastu dia cakap aku kata yg dia ni…..pendendam,x maafkan org,suka memaksa dan penyebok….
(aku x keje melainkan duk mgumpat mgeji org je )
Ni sume aku amik point je lah....coz kalau aku nak letak kat sini aku rasa korang baca pun naik malas.pe yg korang rasa bila kawan korang duk hantr sms mcm ni???aku punya terkejut beruk monkey baboon pun adoo...
Aku x maulah balas pe2,coz org kalau dah x suka kita, dia tak akan nampak pe yg baik ada pada kita.sume yg kita wat,sume yg kita ada,sume yg kita cakap ada lah x betol so drpd aku duk balas pe yg dia cakap dan akhirnya akan merebak lebih jauh lebih baik aku diam.....diam x bererti kita kalah...x bererti kita salah...cuma x mau wat sakit kepala duk pk masalah yg remeh temeh mcm ni....
Dr aku duk pk pe yg aku nak balas baik lah aku pk mcm mana nak jd kaya,mcm mana nak jd anak yg soleh,mcm mana nak tambah ilmu aku yg duk tahap lulus je...kesimpulannya mcm acu yanie duk sebut dlm blog dia....kalau nak sayang org tu berpada2 lah....nak benci pun berpada2 lah...takut yg kita sayang amat tu akan kita benci amat...yg kita benci amat tu akan kita sayang amat...
Ok lah dah aku membebel wat masa nie...lain kali lak aku membebel....
Adios....

15 comments:

LYS said...

kawan baik ke yg sms camni? haihh lupakan je lar dia abg k... kdg2 tu berdiam diri lebih baik :)

said...

bersabar la khay.....
biar orang wat kiter...
jangan kiter wat orang....
yg penting KITA TAHU SAPER DIRI KITA...

khairul said...

CK...baik lah jugak.tu r pk2 pun mcm tu gak

Yanie...hanya kita je tau sapa kita kan???baca blog acu yanie terus terasa termotivasi hehee

NenetPenne (NP) said...

mungkin..
ni mungkin jer yer..
kdang2 orang nak kepastian
kita pun janganlah tunjuk yang kita tak ada perasaan
mungkin selama ni dia tengok kerol mcm tak ada perasaan kot?
eeh tapi bukan akak yer yang antar sms tu. :)

oo kalau kita benci sangat dgn orang tu lama2 mungkin kita sayang kat dia eh?

ok..akak nak benci amat sangat kat BRAD PITT laah.... boleh tak? :P

said...

baca belog acu yanie?
tajuk n3 yg mana 1 tu bermotivasi?

kuikuikui....(^^,)

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC said...

adoiii..sungguh tajam menikam ayat2 itu. Betul klaw org dah benci mmg semua benda dia tgok kat kita jd buruk. X payah balas nnt lagi gaduh teruk. Buat bodo jer..Ada benda yg kita kena amik serious..ada benda yg kita kena buat bodo jer..

Kadang2 mmg x larat nak amik hati semua kawan2. Ada gak kawan2 yg buat kita rasa kecik hati.

Sy kwn dgn semua..sama rata.. senang.. Friends come and go.. people change kan..

Alhamdulillah sy masih ada kawan yg blh dipanggil sahabat susah & senang..

khairul said...

nek...kalau kita ni duk kawan lama x pe lah gak..ni baru duk kawan pastu duk hntr msg lagu ni weeiii naik gak lah temperature tu...nak sayang brad pitt???nnt leh nye arm pitt je wakakaa

acu yanie...ada lah :)

khairul said...

needa....ada tepat sekali,ntahlah kan susah nak senangkan hati sume pihak kan???baik wat bodo je lah,dia rasa nak datang biar je ,,dia rasa nak pergi pun biarlah..

Eeqrum Laiel said...

kalau apply cikgu kompem dapat!!!

sangat motivasi...

kihkihkih...

Chef Aduka said...

sbar khai...kalau rasa dah tak der chemistry....let off the friendship....

NenetPenne (NP) said...

ooo baru kawan..lerrrr awat tak cakap awai2...

for me, i appreciate all my frens...

memang kawan boleh datang dan pergi tapi kalau boleh biarlah datang dan jangan pergi2.. nobody is perfect kerol...

maybe dia concern kat kerol kot...

Cik Faridah Huda said...

beliau jeles la tuh...atau pun..beliau mengharapkan 'sesuatu' bila berkawan ngan abg yo...*spekulasi I je neh..x tau la betoi ke idak...sbb kalo ikhlas..kenal kat mana2 pun leh kwn baik smpi bila2...

khairul said...

eeqrum...dah mintak jd cikgu bahasa melayu tp x dapat pon...bahasa lain x minat wakaka

aduka...hajatnya x maulah hilang kwn mcm tu tapi kdg2 terpaksa nak wat mcm mana kan??

khairul said...

nek....betol tu kita ni kalau dah kenal nak lah sampai bila2 kan???x mau lah gaduh2 ni..mungkin sama2 silap tp the conversation not going well so jd mcm ni lah.

khairul said...

mek...uummm susah lah kan coz kdg2 kita ni x leh nk bg yg tersirat...