Monday, May 10, 2010

Selamat Hari Lahir ke 30

Assalamualaikum.....

Hepi befday to me.....maka genaplah usia aku 30 tahun pada tahun ni..11 Mei 2010.sori lah kalau catatan aku pada kali ni panjg sikit... ye lah,kita capai usia 30 tahun ni sekali je seumur hidup so aku nak cite lah panjg2....bak kata nenek penny...blog aku lantak aku lah...ada aku kesah????wakakaa...

Kalau rajin buka youtube dgr lah ceramah adik bunga.....1 ayat yg aku rasa kelakar tp meresap dlm jiwa..."kalau kita pikir2 pak...kalau kita pikir2 bu..hidup di dunia ini tidak akan lama,hidup di dunia ini hanya sementara...dr kecil..besar,setelah besar..nikah....setelah nikah punya anak...setelah punya anak,punya cucu..setelah punya cucu..poppp..mati!!!"

Memang tak di nafikan lah mcm tu lah putaran hidup manusia,cuma antara kita sedar dan x sedar je...fasa demi fasa kita duk lalui...kita masih mcm tu gak..usia je berganjak tp pengisian nya tetap sama...amik kata2 mat salleh...."age just a number...it won't stop counting til the day you die...kalu nak amik kata2 mcm ni aku rasa mcm kita ni jahil sgt2 kan????

Dulu zaman2 aku student dulu suka sgt duk layan majalah ujang...aku hidup dlm blues...sahak nama hero dia...aku suka cara mak dia bercakap dgn dia...ayat yg aku suka baca dan sampai sekarang aku duk tampal dlm buku ship stability aku...."hak..kalau kita bekerja..jadi kuli kita kene ikhlas...jd org besar pun kene ikhlas ,jgn tindas orgg bawah...takut madu yg Allah bagi kita sekarang akan jd racun di kemudian hari".....walaupun mie aku x pernh ucap kata2 mcm tu tapi aku tau pe yg dia nak bgtau aku adalah dr maksud yg sama...

Kalau aku duk tenung n renung..(ye lah kalau duk bawak kapal mlm2 tu pe lg lah yg nak tgk melainkan termenung tgk bintang n bulan)impian,harapan serta cita2 kita Allah dah tunaikan..pe lg yg kita nak sebenarnya kan???Tapi selagi kita ni bernama manusia selagi tu lah kita x pernh rasa puas dgn pe yg kita ada....

Satu lg.....aku harap menjelang umur aku yg dah 3 series ni,aku akan lebih menghargai apa yg aku ada,krn aku x mau menyesal dgn apa yg telah aku hilang.bg aku setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya...Mungkin Allah dah hilangkan matahari aku tp aku yakin Dia nak hadiahkan aku pelangi yg cantik....

Adios..............

18 comments:

NenekPenne said...

semoga kamu jadi lebih matang...
buat sesuatu perkara fikir dulu masak2...
semoga panjang umur dan murah rezeki yer kerol...

dan nenet masih tunggu pelangi yang indah tu tapi tak muncul2 jugak ni... kena cepat2 siram air paip kat bawah mentari..supaya cepat muncul...<< boleh gitu?

NenekPenne said...

semoga kamu jadi lebih matang...
buat sesuatu perkara fikir dulu masak2...
semoga panjang umur dan murah rezeki yer kerol...

dan nenet masih tunggu pelangi yang indah tu tapi tak muncul2 jugak ni... kena cepat2 siram air paip kat bawah mentari..supaya cepat muncul...<< boleh gitu?

Risik said...

kalau dh matang bleh la kwen bro..hahahah

azizisamsudin said...

selamat hari lahir bro ... hehehehhe..

azizisamsudin said...
This comment has been removed by the author.
eqbalzack said...

hepi besday khay...
muda lagi tu...
abg eq nak masuk 36 relax je...
mcm baru 17 thn je rasa...haha

khairul said...

nek....harap2 mcm tu lah ...nnt sy siram air tu pastu nenek lari2 mcm cite hindustan wakakaka

khairul said...

risik...hehehe insyaallah tahun depan daaaaa

khairul said...

zizi....tq :)

abg Eq...dah muka baby face mmg lah nampak muda....hehee

Cik Faridah Huda said...

Hepi BesDay Abg Yooooooooooo...
sweet 30..(,")

khairul said...

mek....tq :)

✿ y.a.n.i.e budak G.E.B.U ✿ said...

selamat hari lahir.....

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC said...

aduhh..ttb tersedih pulak baca entry mung kali nih kerol.. ditambah lagi dok tgh dgr lagu opick. Nah lyric..nak share sini..

Ps. CONFIRM comment needa plg panjang..ahakss!!


Allah Maha Cahaya – Opick

Jauh melangkah meniti waktu berlalu
Jauh berjalan lewati berjuta warna kehidupan
Tanpa sadari dalam cermin wajah ini
Bertambah umurku dalam hidup yang smakin merapuh

*Allah bukalah hatiku
bimbing dijalan terangMu
selamatkanlah jiwa yang gelap dlm cahaya rahmatMu
Allah Kau Maha Cahaya beri petunjuk sang jiwa
Ampuni diri yang lelah kadang sesat ku melangkah

**Allah sang Maha Cahaya menerangi gelap jiwa
Allah sang Maha Penguasa padanya hati berserah

Begitu lirih tanpa sadar air mata menjadi saksi banyak waktu sia sia
Tanpa sadari dalam cermin wajah ini
Bertambah umurku dalam hidup yang smakin merapuh

kembali ke *

Allah terangi jiwaku
Allah beri petunjukMu

Allah bimbinglah hambaMu
Allah ampunilah aku

kembali ke **

Jauh berjalan harap hidup tak sia-sia
Jauh melangkah harap ku dapat ampunan

Chef Aduka said...

Happy birthday!!!!Awat tak bagi tau awai2...

khairul said...

acu yanie....tq :)

khairul said...

needa...
mmg paling panjg pun hehehe tq :)

khairul said...

chef aduka.....nak wat kek utk sy ker???hehee

Eeqrum Laiel said...

3 series..
mesti mahal...
kihkihkih...


senyum sokmo la =)