Wednesday, December 22, 2010

EAT PRAY LOVE

Assalamualiakum......
EAT PRAY LOVE.....cerita ni dah lama tayang kat panggung tapi aku x sempat nak jenguk sbb masa tu kalut nak naik kapal....aku bukanlah nak cerita sinopsis cite ni tapi hanya nak kongsi dr sudut pandang aku pasal apa yg aku faham tentang cite nie.
Cerita ni lama dalam 2 jam lah jugak...dr penuh mess room duk tgk, tinggal lah aku sorg yg layan sbb diorg cakap cite ni banyak cakap..x subtitle plak tu....
Aku suka cite ni sbb filem ni ada lah sebuah realiti kehidupan,mcm dlm cite ni dia gambarkan kehidupan dia kucar kacir ada je yg dia x suka ada je benda yg x kene.mcm hidup kita gak,samada kita sedar atapun x je yg kita ni adalah watak utama dlm cerita kita.kita nak happy ending or sad ending all depend pd kita.

Dalam perjalanan hidup kita gak kita akan sentiasa berjumpa dgn org baru dlm hidup...org yg boleh kita panggil kawan sahabat mahupun saudara....mcm dlm movie ni lah dia sentiasa berjumpa dgn org baru dan dia akan mengambil pendekatan yg positif utk kenal dan mgelami hati masing2....
Tp mustahil lah kita akan terus berjumpa dgn org yg baik setiap masa sbb tanpa berjumpa dgn yg salah kita tidak sedar yg kita telah lalai.....dalam hidup kita ni , kita akan di beri peluang utk membuat keputusan,behati2 lah dlm membuat kepuusan sbb sometimes the decision you made ,there will no turning back.
Dalam hidup ni gak kita terpaksa membuat pilihan yg kadang2 sukar nak kita huraikan dgn kata2...sbb kadang2 tu tindakan kita menyebabkan org lain terseksa,demi kita bahagia kita telah membuat org lain derita tapi sanggup ke kita nak derita demi melihat org lain bahagia????

Dalam cite ni dia duk mencari tuhan duk mencari kedamaian ....tp kita sebagai org islam ni tahu yg sejauh mana pun kita berjalan...sesesat mana pun kita terpesong seteruk mana pun kita di mata org namun jika kita kembali sujud di atas sejadah insyaallah kedamaian yg kita cr pasti akan kita jumpa.
Dah lah tu....banyak plak aku nye cite...ayat yg aku suka masa dia cakap..."org yg kita jumpa sepanjg perjalanan kita adalah guru yg terbaik"(lebih kurang lah bunyinya).....pengalaman ada lah guru yg terbaik...mcm kita hormat pada org captain lah ,kita bukan hormat pada pangkatnya tp hormat pd pengalamannya...
Wassalam....adios

2 comments:

artisticklytouch said...

hmmmm aku yang kat darat ni tak berkesempatan lagi nak tengok cerita ni. ada yang kata buku lagi best so aku akan membaca bukunya dulu sebelum menonton filemnya.

khairul said...

art...hehee sah2 duk kapal x keje jd tgk lah pe yg ada..buku kat sini sume bahasa dier so nak beli buku cr kat kl lah :)