Wednesday, August 6, 2008

cite2 pendek.....

Aku nak tulis dah lama dah blog ni ,tapi ada je masalah,so aku terpaksa pendam.....aku dah upload pic ni dr opis pagi tadi tapi baru petang aku ada masa nak tulis.oleh krn aku nak cite dr hari isnin tu banyak sangat aku tulis yg mana aku ingat je lah.

Isnin baru ni aku pose,saje je lah nak pose coz mlm tu aku di ganggu gugat dgn col n ym yg bertalu2 masuk masa aku tdo.aku lupa nk wat invisible,huhuhu tapi hikmahnya aku pose utk hari isnin....tu pun borak sampai pagi dgn member aku dr UK tu.salah sorang dr member aku yg x pernah kekurangan idea bila bercakap.hehehe.....masa buke pose tu aku masak lah nasi tomato,biasa sgt masak lauk masak merah aku masak kari lah plak.1st time aku masak kari,memang x sedap tapi redah je lah coz bkn org lain nak makan ,aku je hehehe

masa nak buka pose,member aku sampai dia tgk aku pose terus dia beli roti sardin n ABC.aku ajak lah sekali anak jiran aku buke pose walaupun dia x pose.dah alang2 lepak umah aku so aku ajak lah makan.1 lagi hal kat opis,aku hantar KPI aku coz selepas lama bercuti bos aku masuk keje.tapi biasalah mesti ada salahnya,adat lah jr wat keje bkn sume betul.aku ingat bila dah setel sume tu ok lah tup2 masa nak balik dia berleter pasal kapal yg loading rate yg rendah n x sape2 pun yg letak remark....aku yg dah keletihan di petang hari wat bodoh je lah.x pandang pun dia.habis je report aku blah hehehe very kureng ajar kan???nak wat mcm mana aku ni x leh dgr org membebel,usus aku akan terbelit2 takut kene strok je nnt ahahahaa

Hari selasa plak aku cuti,niat sebenar nak g renew aku nye Certificate Of Competency lesen bawak kapal lah hehee .....dgn aku nye Seaman Card sekali coz jabatan laut dah keluarkan kene renew awal tahun ni.aku col lah jabatan laut pe yg perlu aku bawak...yg aku x lagi just wang post.Aku pun gerak lah g post opis di pagi hari uuuummm kul 11 pagi gak lah keluar umah kan hehee,cuti maaa bgun lambat sikit lah.



Oleh krn kat depan aku ada lagi 34 org,so aku pun angkat kaki g cari lah pe yg patut supaya x duk dalam post opis tu lama2.so yg paling terdekat kat situ,Billion Pasaraya terbesar di langkawi...besar sangat coz aku pusing mengambil masa 20 minit hehehee.aku pun beli lah benda2 yg x beri faedah mcm penggantung utk hp aku.aku tgk muka mcm joker sikit so aku beli lah.yg lama anak saudara aku dah rosakkan.beli goggle yg baru,selama aku keje kat sini dah 3 goggle aku beli.tapi sumenya hilang ntah di mana.

Bila dah setel aku g lah jabatan laut tapi aku nye seaman card x leh renew kat sini,kalu nak mcm yg lama boleh tapi wat pe kan coz aku nye expired lambat lagi.aku nak tukar yg ada cip tu.so just renew coc je lah.nnt anytime aku rasa nak belajar x yah lah nak kelam kabut.


Mlm plak aku duk lepak kat teluk yu,makan roti tisu tapi manis sgt lah coz di mandikan dgn susu pekat not good 4 health.aku pun order lah kue tiaw sup.sedap tapi sikit lah nak je aku suruh dia tambah lagi tapi oleh krn ABC pun aku x jamah lagi aku batal kan lah niat nak tambah2 ni.akhirnya tindakan aku betul ABC pun aku x leh nak abiskan.


Balik umah hajat nak tdo tapi bila duk mengadap tv x jd tdo plak.tgk plak nasha aziz yg berlakon lagi lah syok.Cite laila Isabella ni aku tgk masa aku study kat alam dulu,siap g tgk wayang tu coz nak tgk kehebatan 1st filem yg di arahkan oleh rashid sibir.Aku x tau lah kalu ada yg x suka tapi aku suka tgk nasha aziz ni,beri je watak pe dia akan dapat bawak.mcm cite gerak khas the movie tu,walaupun dia berlakon watak jahat tetap dia bawak dgn baik n stail yg tersendiri.5 bintang utk setiap lakonan dia bravo bravo bravo...kalau istilah kapal bravo ni maksudnya..i'm taking in,discharging or carrying dangerous cargo.tapi aku pun x faham kenapa org guna istilah ni ek???

p/s : aku abis tulis sume ni kul 2040 mlm,huhuhu banyak masa terbiar kan.lepas balik keje x g mana2 pun.hujan x berenti 1 hari.


adios.

No comments: