Saturday, August 2, 2008

3 Hari 3 Malam

Tajuk tu bkn package percutian ye,aku letak coz yg aku nak story ni kejadian 3 hari 3 malam.aku nak updated tapi masa x mengizinkan.sekarang ni aku duk pulun nak siapkan KPI utk bulan July.Untung wooo syarikat aku bln ni,yg aku dapat figure sekarang 350,000 mts ++.sbb aku x siapkan lagi so aku x leh lah nak bgi exact figure.ok lah aku cite pun x org pun faham kan,bkn nak faham siap tanya lagi," eh,betul ke langkawi tu ada kilang?" huhuu sedey sungguh.x pe lah ,nasib pekerja industri kan...TETAP DI PANDANG SEPI


Hari rabu yg hening.....

Adik aku yg study kat twintech col,biasalah kan kalau dah adik2 col ni x lain dan x bkn duit lah kan.so aku ni yg x reti nak guna perbankan internet kene lah g maybank kat kuah nun.Jauh gak lah dr umah aku,tapi x pe lah sambil2 masuk duit leh gak lah aku cuci2 mata coz hari rabu aku cuti dan kebetulan plak kedah memang cuti untuk sambut isra' mikra'.mcm biasalah kalu dah nama bank mesti lah x dapat lagi dr beratur yg panjg2.setengah jam gak lah aku duk layan mp3 sambil beratur.
Oleh krn aku x wat pe2 lg,aku g lah kedai Top Basic kedai DVD yg bagus lah servis dia.Cina yang bagus lah,cakap betul nye pasal DVD ni.kalau elok dia cakap elok.klau x elok dia cakap x elok.
Teringat plak dialog dalam cite SEPET,not all chinese are liar,not all malay are lazy.Dan kata2 ni aku ada baca dalam buku masa aku g konikuniya dulu,aku lupa tajuk dia tapi dia ada penambahan sikit pada ayat kat atas tu."Not all chinese are liar,Not all malay are lazy and not all indian are drinking".tu pun kalau x silap hehehe.
Aku beli lah 3 keping DVD coz baru rm15....so mlm tu aku layan lah DVD sampai ada yg merajuk coz aku x concentrade masa dia bercerita....hahha.bkn senang aku nk duk mengadap cite tau,mood tu mesti ada.

Sbb mlm tu pasar mlm kat kuah so aku pun beli lah buah manggis,2 kilo 5 hinggit.boleh lah tahan.tapi yg x syok banyak tol yg rosak2.wat dosa aku je duk sumpah2 penjual dia ni.


Duk usya2 makan aku pun terpandanglah Nasi Kerabu.huyooo lama nya aku x makan so tanpa pk panjang aku pun mengorder lah nasi kerabu n aku suruh dia masuk semua bagai yg dia ada.amik ko rm6.00.....mahal siot tapi nak wat mcm mana,nasi ni dah travel jauh nun di kelantan.




Hari Khamis yg indah.....

Hari khamis yg aku rasa malas sgt nak masuk keje coz setelah dah hampir sebln aku x masuk keje pagi.Nawaitu memang nak pose bagai lah coz nak praktik.lagi sebln nak pose dah.Tapi x jadi coz pepagi buta aku dah maki hamun orang kapal.wat keje menyusahkan org mahu x aku naik minyak....so pagi2 tu my true colours keluar lah.1 kilang leh dengar aku marah org.oleh krn dia ni cina yg memang datang dr cina x lah aku menyesal marahkan dia.dan aku pun x tau dia faham ke x faham pe yg aku cakap.lantak ko lah faham x faham asal aku puas hati dah hehehee

Pas balik je dari kapal aku terus ke kedai beli makan.....buka pose jam 10 pagi aku.yg syoknya bos aku x heheh tu yg indah tu.dia x masuk keje 2 hari.so aku n coordinator makan lah beramai2 sambil menyayam (aku x sure ejaan ni :p ) ketupat.Ni lah opismate aku,sume dah beranak pinak,aku je yg bujang tu yg kekdg kene je aku tu....

Musim buah x abis lagi so opis aku x lekang dgn buah2 yg org bagi.ni buah cempedak yg di bg oleh kontraktor mana ntah....aku bedal je hehehe

Mlm khamis gak aku g tgk cite The Mummy,salah 1 cite yg best utk tahun ni.walaupun heroin dia dah bertukar org tapi skill gaduh dia hebat lah.cite action + dgn kelako2 ni memang syok di tonton utk semua lapisan masyarakat....promote sikit.dgn harga tiket rm10 maka x rugi utk g kat panggung.5 bintang utk The Mummy 3.

Penambahan sikit heheee aku g sorang je dr teluk ewa,naik motor tu tapi ada lah member tungggu kat langkawi parade tu.tapi balik pun sorang2 kul 2 pagi ish3 gigih tol aku kan??? :)



Hari Jumaat...


Hari jumaat aku bz sangat coz kapal yg 1st time masuk sini banyak masalah.nak cakap plak diaorg x faham mana omputeh.so aku cakap dgn diaorg ni pakai agak2 je lah.oleh krn mungkin yg aku agak2 tu betul cina tu sembg benda yg bkn keje pun dgn bahasa cina yg sangat lancar.dgn selamba aku pun mencelah lah....."Chief sorry,i'm not chinese n i don't speak chinese"huhuhu dan dia pun ketawa,hampeh kan.Dgn susah payah dia cakap omputeh "i though u chinese,"....."aku ni pure melayu lah"....dalam hati lah aku cakap mcm tu.



Balik keje aku rasa semangat nak makan kuih,aku pun masak lah mek comey aka che mek molek.mana2 lah namanya tapi rupanya sama je.kalau rasa nak masak wat lah ....senang je.aku ni membesar kat kampung n mie aku pun pembuat kuih traditional so yg traditional je lah aku tau wat.moden2 ni aku terpaksa tgk buku hehee.pic yg ni no 1 tu campur je semua tp jgn masukkan gula dah lah.gula tu masuk kat dalam nnt.

bila dah siap doh kan,pastu bentukkan dgn tangan je n goreng...........dah siap dah ,boleh di makan huhuhu selamat mencuba.


Aku sempat gak lah g pasr malam, saje je nak meramaikan n memeriahkan pasar malam hehehe sambil2 tu leh lah tgk org langkawi ni.2x tawaf aku berkenan kat nasi lemak kukus ni,satu lgi yg duk bungkus nasi ni pun very the cute girl hehe....terkesima sekejap.susah nak jupe org langkawi mcm tu comey tapi kalu betul dia asal langkawi sah2 lah dia ni campur darah siam.langkawi ni yg segak2 n comey2 mesti mix siam....yg x berapa nak segak n comey tu maknanya pure org pulau lah tu hahahaa....bkn aku saje yg cakap tau,sume dah mengikhtirafkan mcm tu.pic budak tu aku x snap lah,biar aku je tgk hehehe.


Ni lah nasi lemak kukus yg aku beli tu,tapi salad tu bkn lah.tu aku beli asing.ye lah umur dah nak 30's ni kan kene lah wat persediaan makan ulam ulaman baru lah badan sihat.yg aku heran.. ada lah teman tapi mesra ni sorang ....aku abis makan terus col dia coz msg dia aku x balas.dia kata dia makan benda yg sama dgn aku...ish3 very lah sehati dan sejiwa ...x gitu????

Tu lah yg terjadi 3 hari lepas,ni aku duk sorang2 plak kat opis.nak siapkan KPI aku n leh lah nak relax2.


bye,adios.

2 comments:

Anonymous said...

Bestnya makanan!

radcomneer said...

umur ko skang dh nak 30s ke... ari tuh ko ckp umur 24. konfius sekejap. takpelah janji ko sentiasa happy je