Thursday, August 7, 2008

Kawan2 kapal yg sentiasa di hati...

Pepagi yang hening ni aku tetiba teringat kat member2 kapal aku.rindu kat diaorang ni sebenarnya.yang syok duk atas kapal ni,kami akan jd rapat coz muka tu lah yg kita akan tengok selama 6 bln atau lebih.walaupun kekadang waktu keje yg x menentu tapi kami enjoy duk dalam kapal.memang terpisah dgn dunia luar ni,berita pasal malaysia cuma dpat tahu bila masa kapal akan masuk port kelang tapi kalau x masuk port kelang memang x tau langsung lah.

Tapi sekarang ni dah berubah lah coz kat kapal pun kami tetap akan dapat isu semasa.walaupun pasal malaysia x tahu sangat at least pasal pergolakan dunia tetap akan sampai.

Ni Mohd Shamsuhardi b. Abd Rahman,masa kat kapal org panggil awe coz dia ni org kelantan.tapi aku panggil Achek coz amik dr panggilan Kecek.sampai sekarang aku tetap keep in touch dgn dia.Masa aku training atas kapal dulu dia lah Pumpman,so keje aku banyak kene assist dia lah.sebaya dgn aku,tapi sekarang ni dia dah jd Able Seaman utk company Inai Kiara.Masa aku study dulu dia lah yg banyak tolong aku dr segi kewangan,x pernah lah putus asa dgn aku walaupun dulu aku gila meroyan nak keje kat KLIA hehehe.Selalu datang umah aku n dah pun jd anak angkat Mie aku,akhir tahun lepas baru je putus tunang,kesian plak.Mcm ni punya baik,perempuan tu tinggalkan dia.Ni plak nak bertunang plak dgn org lain...ish3 no komen lah.

Ni plak Zai Iskandar B. Zainon aka cik zai.....chief cook kapal.aku kenal dgn dia masa naik kapal Saga 8 masa aku last ship training.terlampau lah baik,dia n family dia dah aku anggap macam family aku sendiri.sbb tu aku suka lepak kat kuala pilah coz umah dia kat sana.tapi mungin tahun dia,diaorg akan berpindah ke PD plak.Pendengar dan penasihat yang baik,cerita lah pe saje masalah,kata2 dia tu leh wat kita tenang...aku tabik spring lah dgn dia ni coz bantu family tanpa pernah nak mengeluh.everything family first....aku doakan moga dia tetap lah di murahkan rezeki dan di cepatkan jodoh hehehhee




Ni lah Geng Ganu masa aku last ship di MISC,Bunga Teratai 3,mazri,wan tamimi n azmi....kawan yang sempoi.sume dr ganu so masa kat kapal tu kami akan sentiasa berempat.walaupun masing2 rank yang berbeza tapi no hal lah lepak sama2 mcm saudara.sampai sekarang ni masih lagi contact.walaupun masing2 dah bawa haluan yg berbeza tapi x pernah lupa.dan yang pasti aku lah yg paling senior huhuhu asyik kene kutuk je coz aku je yg single.

mazri dah nak kawin pas raya ni,bila aku tgk keadaan dia sekarang ni membuatkan aku takut kalau dapat mertua n bini macam tu.merana beb...jawapan dia bila aku tanya...."kesian utk aku tinggalkan dia,dah 7 tahun bercinta"

Wan tamimi ikut jejak aku tinggalkan MISC,join company kat kemaman,aku rasa dah seribu kali dia ajak aku join company dia.entah lah aku akan ikut dia kot kalau sampai lepas raya ni aku masih x dapat keje di tempat lain.awek dia minah saleh tuuuu...sexy nak mampuih tapi comey hehhe

Azmi plak still dgn MISC coz gaji bln 7 baru ni naik.nak kawin tapi awek plak x abis study lagi so terpaksa lah tunggu 2 tahun lagi.tapi awek dia memang cantik suara pun mcm siti nurhaliza.dia ni keluarga yg kira berjaya lah tapi dia plak humble gila lah.


Aku cite utk mengingatkan aku di masa akan datang yg aku masih mempunyai kawan yg betul2 take care pasal aku.menerima aku seadanya,x pernah mempersoalkan pasal aku yg sering kali wat keputusan yg terburu2 huhuhu coz pada pandangan selagi kita x mencuba kita x tahu sejauh mana kemampuan kita.


p/s : aku masuk keje lambat td,kul 0032 aku bgun tdo.mujur Asst manager yg duty td kalau x mahu je aku kene sound kalau mamat lagi sorang duty.aku ptg td tetiba demam tu yg mkn ubat pastu tdo x ingat dunia tu.Langkawi plak 1 hari suntuk hujan,kene hujan td kot tu yg demam.....

adios....

3 comments:

cDeeAbdulRazak said...

Selain keluarga, kekawan adalah tempat untuk kita bergantung.. Kawan yang baik bukan hanya untuk bergembira tapi berduka juga.. Hargailah kawan sebegini kerana sekali kita kehilangannya x mungkin ketemu lagi..

p/s: kalau demam makan ubat ehh...

equilibrium_space said...

nape la adinda akak pakai spek nampak cam pelakon hong kong nooooooo
hahha

ada org dok merindu sama anda!!!

said...

demam...?
hah tu la...main hujan lagi
mak dah pesan...jangan main hujan..
dia degil gak....


kan dah demam....demam kura2 ker..?

hik hik hik....

(^_^)