Saturday, July 12, 2008

8 bulan daaa....

Pepagi rabun td aku sampai opis jam dah kul 8:01 so aku lambat seminit je lah.tu pun opis mate aku nak x nak je cakap dgn aku.ngantuk ke letih ke mungkin jugak coz dia kene wat shipment 4 biji kapal hahahaha aku masuk utk rehat je lah hari ni.sepintas lalu aku tertengok tarikh hari ni 12 july!!!!! bermakna aku telah 8 bulan bertahan di Lafarge ni.hebat sunggguh aku ye hahahaha puji diri sendiri lah coz aku x yakin pun akan bertahan selama ni.

dalam pejam celik pejam celik + kene maki + kene hamun + kene kutuk + siap kene duk dalam pemerhatian aku dah 8 bulan kat ni.aku rasa kalau lah bos aku ada pilihan org lain utk keje kat sini.aku lah jejaka pilihan pertama utk di buang keje hehehee tapi sayang seribu kali sayang dia tiada pilihan.so sabo je lah capt.....hehehe


Oleh krn nak mengingati aku yg dah 8 bulan kat sini,dgn bangganya aku mempersembahkan keadaan kat opis aku.ni lah opis aku masa hari sabtu n ahad.memang x org,aku je lah makhluk tuhan yang duk keje.tu pun kalu aku rasa rajin lah.kalu x aku lepak je kat guest room n zzzzzz ....very the x berkat rezeki kannnn.tapi aku ganti lah dgn hari lain coz kekdg aku keje sampai extra 2 3 jam.tiada OT ye,sbb bos aku kata "exec x OT so kene lah bekorban demi syarikat"... dengan relanya aku bekorban dgn tdo hahahha


Ni plak sign ke tempat aku,mcm sign "Tandas Awam " kan......




Ni plak meje utk sume EPO , nama panjangnya mcm sign kat atas tu lah.aku pun x reti sangat lah dgn title tu,nama bukan main gempaq,kalau makcik2 kat kg dgr nak je dia buat menantu tapi hakikat n makrifatnya tetap lah aku jd kuli batak gak.bermandi simen sampai muka aku makin lama makin berupa simen dah.meje ni plak dah mcm bohsia...ramai sangat yg duk pakai sampai kaki meje pun dah sengek.untung x hingat sampai juta2,meja yg harga x sampai rm500 pun x leh nak beli lagi.syok kan kutuk opis sendiri... lagi 1 , laptop tu bukan lah.yg tu aku punya lah hehehe

Masa duk syok nak layan mata,member dr jetty plak col.ajak g kenduri kawin so aku pun dgn redha g lah ikut dia.biarlah kapal nak panggil pun lantak ko lah.aku nak g kenduri jugak x kira.aku x mau lah expectation terlampau tinggi bab2 kenduri ni coz dah sedia maklum lain padang lain belalang kannn.mcm aku g kat melaka masa aku study dulu,bkn main aku ikat perut nak makn banyak tup2...... ish3 patah riok selera aku tgk masakan ntahpe2ntah tu.tapi bila dah belayar kapal campur dgn tukang masak melaka baru leh aku telan masakan melaka.

Di sini ada 3 lauk n 2 jenis nasi....
  1. Gulai daging....kat mana2 pun sama kot.
  2. Gulai nangka...aku pelik lah jugak coz warna mcm kari , kalau kat trgnu gulai nangka warna kuning ..amik hati tuan rumah aku amik lah 1 walaupun aku x leh nak telan huhu
  3. Pat Pet.... yang ni plak khas dr siam.aku datang langkawi baru aku tahu masakan ni.simple je ....boleh buat sendiri lah.
  4. Serawa....kalau org trgnu panggil pengat ubi je.yg ni kira pencuci mulut lah pas makan nasi.
  5. Nasi plak aku x sempat nak snap coz dah abis di amik org.

Ni lah Pengat Ubi aka Serawa....yang kuning tu keledek ,yg putih tu ubi kayu.


Pas makan....jom kita g merayap kat kebun org.aku sampai je kat kenduri td,ramai lah duk ajak aku g kebun diaorg.aku dgn sopan santun cakap lah cuti x sama so susah lah nak g kebun sama2.walaupun dalam hati cakap kalau leh , la ni jugak nak g kebun tu hahahaha.aku sempat gak g kebun abg azmi kejap td amik pic buah ni je lah coz aku kene balik opis plak,x pasal2 lah kapal wat report pasal aku. diaorg panggil aku x jawab.kan sekarang dalam pemerhatian lagi hehehee

1 comment:

Rockrider 9.1 said...

perghhh!!! sempat lg tuh g kenduri kawen.....melampau sggh!

(buleh x buang jek word verification dibwh???sgt mls nak taip dowh)

ngah ngah ngah