Thursday, July 10, 2008

megi di ptg hari....



Aku bgun lambat lagi hari ni, aku pun x faham lah apsal 2 3 hari ni aku mesti terlajak subuh.alarm clock bukan main lagi bunyi,siap aku setting lagu hindustan yang kareena kapoor nyanyi lagi.tapi hampeh sungguh.....terus lena di ulit mimpi....

Yang wat aku bgun pun sbb anak jiran sebelah datang nak tgk friendster kat laptop aku kalau tidak....mahu aku lena lagi.tapi memang aku lena pun wakakaka.oleh kerana aku ni dah malas tahap cipan,baca blog akak aku yg cun tu pasal megi terus lah aku rasa nak makan megi.perasaan aku x dapat di bendung lagi lalu aku pun g lah kedai utk beli2 bahan2 nak masak megi....


so,ini lah antara yg aku masukkan bila nak masak megi,kalau yang rendam2 tu aku dah x lalu nak makan.masa aku belayar dulu megi rendam tu lah yang aku wat buka puasa selama sebln huhuhu.alah biasa je lah bawang besar,bawang putih n cili/lada.kalu x pedas aku x leh makan.
kalau x kenal sume ni aku no komen lah :)


oleh kerana aku ni jenis kulit kering,kalau org pegang tangan aku mesti dia cakap aku kerja buruh binaan lah...so aku pun kene lah makan tomato.bagus utk kulit,walaupun aku lelaki tapi nnt nak akad nikah kena gak salam dgn kaum kerabat bini aku.so kene lah jaga tangan supaya diaorg x cakap aku ni keje wat jalan raya huhu.

sayur hijau pun penting gak,tapi x sume sayur aku makan.sawi antara yg aku suka,coz leh wat sup,goreng or masukkan dalam jemput2.banyak kegunaan berbanding sayur lain.ni aku lah korang aku x tau lah.x lupa tolur ayam,kalu nak tolur itik pun ikutlah tapi telur itik syok wat telur masin je,kalau makan dia mcm hanyir sikit.aku lah ni,korang aku x tau.sbb megi ni aku nak makan so aku ikut selera aku.kalau nak masak cara korang datang umah aku,leh aku tolong masak cara korang hahaha


oleh kerana aku g kedai pun dah sayup,tinggal ayam je lah.sotong n udang dah abis licin.ayam pun ayam lah asal ada bahan nak masuk dalam megi.aku beli separuh je tapi harga rm5.20 aku pun x tau mahal ke murah...beli je lah kalau berkira sangat x makan lah jawabnya.tapi aku x masuk sume lah.x kan megi sebungkus ayam separuh kot....tauke b..i pun jual kandang mcm tu.


Lastly megi,ye lah aku rasa nak makan megi so megi lah aku masukkan kalau masuk mee x jd megi plak kan....sebungkus je,yang belakang tu iklan je.

X yah lah aku nak tunjukkan akhirnya mcm mana coz kalu masuk kan sume tu sah2 jd.satu hal plak aku dah lapar tahap cipanzi td lupa plak nak snap hehehee.selamat menjamu selera utk aku td,so itu lah untuk breakfast,lunch n dinner aku.


Ni rambutan bkn iklan ye,sungguh2.td jiran sebelah umah aku bagi.hidup bujang mcm ni lah ramai lah yg duk hulur makanan kat aku.yg minggu lepas nye pinggan aku x bagi lagi,ni dia bg lagi.esok2 lah aku balas kfc senang x yah nak masak hehehehe.


Tiada pe yang menarik sebenarnya yang berlaku hari ni,sebb tu aku duk merapu.sejak aku balik dr bercuti,aku dah jarang keluar umah.minyak motor pun dah seminggu x isi.td baru aku sembg balik dgn manager aku,saje je lah coz x mau lah bermasam muka kat opis yang kecik ni.pastu siap ajak aku g amik rambutan kat umah dia,aku x janji lah coz kalau g sorang2 baik x yah.

pas maghrib td aku duk ym gak dgn hairul,kawan aku kat langkawi ni.nampaknya aku n dia ada sedikit masalah.ye lah kan,kekdg kita ni manusia x dapat lari dr wat silap.kadang2 benda dah terlanjur dan amat mustahil kita nak tarik balik.so aku berharap yg aku ni lebih berhati2 di masa hadapan.

entahlah susah sebenarnya hidup dalam dunia aku yg ntahpepentah ni.berat mata memandang berat lagi bahu yang memikul.tapi yg aku pelik x sorang pun perasan yang aku sedang memikul bebanan.....pelik kan.

adios.....esok aku cuti yeahhhhhhhhh.

1 comment:

Rockrider 9.1 said...

whoahoooooo...megi dia meriah. colorful sggh! akak mkn megi rendam jek dik oiiii...seb baik muvi best. so, x terasa sgt la ketidaksedapan megi ittew.

Suke masak eh? meh dtg umah akak, kita wat parti liar.gagaga

Jom bukak kilang megi!lalalallaa