Monday, July 14, 2008

Cerita dulu - dulu....

Tiada pe yang menarik berlaku sehari dua ni,yang pasti keje memang lah x pernah nak setel.Oleh kerana duk serve2 internet 2 3 hari ni,jari aku yg kasar bak jalan tar ni terklik lah nama sekolah aku yg lama.so dapat lah aku tgk kembali lambg sekolah aku yg telah 10 tahun aku tinggalkan.antara percaya atau tidak dah lama sebenarnya aku tinggalkan alam persekolahan .ini bermakna aku telah tua!!!!ahhh sungguh tdk kusangka ish3.....

Ni lah lambang sekolah aku masa aku sekolah menengah dulu,aku cari gak yg sekolah rendah tapi x jupe plak.tapi x pe lah,cukuplah yg sekolah menengah je.bukan senang woo nak masuk sekolah ni,siap ada intervu koo...tapi produk yg di keluarkan oleh sekolah ni kebanyakkannya akan menjadi hampeh2 belaka.contohnya mcm aku lah.aku pun x tau kat mana silapnya,yg pasti kawan2 aku yg amik form six kat sekolah lain pasti masuk U,kalu dr sekolah aku kebayakkannya akan jd ustaz,ustazah,cikgu,pensyarah,kerani etc2 lah.kalu jd pelaut mcm aku ni,setakat ni aku sorang je lah.entah pe nasib aku x tau lah.tapi syukur alhamdulillah.

MAS tu lah yang aku nak join sejak aku form 3 lagi.kerjaya yg glamour di langit biru.aku skor english semata mata nak join MAS je.kalau x,mana lah aku rajin duk pulun tgk kamus kannn.kalau masa sekolah dulu cikgu selalu lah tanya nak jd pe,aku cakap nak jd pramugara.tapi sah2 lah kene gelak coz x pun org lepasan sekolah aku jd pramugara ni.aku peduli apa kan org nak cakap pe,yg penting aku nak jd pramugara.pas sekolah je aku nak apply lah tp member aku cakap,mana leh coz pramugara ni mesti umur 21 tahun!!!!! mak aiii x kan aku nak tunggu selama tu kot....dalam hati aku kata x pe lah asal dapat jd pramugara dah lah,aku pun mohon masuk kolej yayasan terengganu.amik business study,aku x minat pun.tapi dr x wat pe2 aku join je lah.sampai sekarang aku x bayar lagi duit yayasan terngganu 2k hehehe


Aku duk sana 1 sem je,math aku x pas hahaha aku x suka math.tapi diaorg suruh aku sambg lagi.x pe lah aku,ni bkn suka math pun nnt x pasal2 bertambah hutang piutang.Dalam aku study kat sana aku apply ALAM,1st intervu aku fail....amik degree combined dgn UTM aku x dapat huhuhu sedey wooo..tapi nak wat mcm mana.Pas je aku tolak KYT aku dapat 2nd intervu utk masuk alam,kali ni aku berjaya hehehee bangga wooo,org kg yg ke-2 dapat masuk sana.walaupun aku x pandai mana tapi dgn cara intervu aku dapat masuk gak.ni lambang ALAM yg lama,kalu cari lambg ni dah x dah.oleh krn aku dah bersetuju nak join ALAM,maka cita2 aku nak jd pramugara terkuburlah coz aku mempunyai kontrak dgn MISC selama 10 tahun.
Sejak PETRONAS amikalih MISC lambg ALAM pun turut bertukar.ni lah lambang ALAM yg baru,warna biru keadilan plak hehehe.aku duk sini amik sijil je,ye lah x pandai kan.masa dulu2 cuma ada sijil n degree je.pas balik praktikal baru lah amik diploma + degree.la ni degree dah x,yg tinggal cuma diploma je .aku masuk alam ni pun kiranya bertuah gak lah coz bkn senang nak masuk sini,masa aku wat attchment kat opis dayabumi baru aku tahu yang nak pilih org ni satu kerja yang susah.kene keras hati.sbb tu aku x kisah kalau aku mintak keje di mana2 pun ,lastly aku x terpilih coz bkn senang nak di pilih.mcm aku sekarang duk gila meroyan nak keje kat kg sendiri,kalu ada rezeki aku ada lah.yg penting aku dah berusaha mintak hehehe backing diri sendiri.


Oleh krn aku x bawak pic aku yg lama2 ni je lah muka aku masa 2nd sem kat ALAM dulu,muka mcm budak baik je hahaha.tp aku tgk bila di scan muka aku jd terlampau putihnya tu,jgn tertipu oleh lighting k.masa ni umur 19 tahun so badan pun kurus kering lagi,kene dera dek senior2 push up lah,star jump lah,lagi pusing padang lah.bila dah x wat sume tu badan pun bagai di pam2 kaedahnya hahaha.
aku kene chow dulu,ada masalah kat jetty,aku keje kul 0800-1600 ni masuk lagi 0000-0800 huhuhu lotih badan eden,esok aku harap terlepas lah dr kene attend morning meeting.kenapalah masa aku plak ada masalah kannn.report aku dah wat,ni tinggal minute mesyuarat je aku x wat lagi.....

chow...adios!!

1 comment:

said...

allalala...comey nyer muka abg khairul...he he he...

time muda2 eh....

cute jer.. (^_^)