Wednesday, December 16, 2009

Entah Lah.........


Assalamualaikum....

Hari ni aku nak luah rasa sket lah...poyo pun poyo lah yg penting ...ada aku kesah??? wakakaka...dah lama aku cuba nak luahkan benda ni tapi mungkin sbb keadaan yg x mengizinkan jd aku pendam dulu.

Dalam sedar x sedar kita semua ni mesti ada masalah yg mana cuba nak selesaikan dgn cara yg tersendiri,seboleh mungkin pe jua masalah kita, cuba kita selesaikan tanpa melibatkan org lain.tapi adat manusialah mana mungkin kita leh selesaikan semua masalah.Dan tetiba kita akan jupe jalan buntu aka jalan mati.


Sehari2 kita akan berdepan dgn pilihan...pilihan yg pasti akan mengubah masa depan kita.krn segala keputusan yg kita buat mungkin no turning back...jalan sehala.seboleh mungkin segala yg kita putuskan,akan membuatkan semua org dan diri sendiri akan gembira tapi kebarangkalian tuk semua gembira tu ada lah nipis.semada kita yg gembira atas penderitaan org lain atau pun kita derita utk memberi kebahagian pd org lain.


Ada yg cakap,pe di fikir akan org lain yg penting hati kita gembira,jiwa kita tenang dah lah,betol gak tu...tapi hepi dan tenang ke kita bila melihat hati yg lain gundah gulana krn keputusan kita.Selagi kita hidup selagi tu lah aku rasa kita x akan jupe di mana betulnya keputusan kita.Life like a gamble...kita cuma nekad mgatakan pe yg kita pertaruhkan tu betul tp belum tentu betul....


Ada masa dan ketikanya kita teragak2 nak membuat keputusan,dlm hati duk terpikir "betol ke ni??"...mcm kita bawak kete lah...jalan makkk aaaiii banyak betol simpangnya kalau salah masuk ntah jupe ke tidak tempat kita nak tuju,kete yg duk kat belakng asyik duk hon je...bila salah masuk kita pun duk salahkan kete yg belakang td...krn dia hon lah kita x leh nak pk dgn teliti..tp pokok pangkalnya kita yg salah awat lah x baca sign dgn betol x pun tgk gps ke...mcm tu lah hidup kita.....


Jd pe yg nak aku sampaikan di sini yg membuatkan cite ni panjg lebar ialah....setiap dr kita ada masalah, samada besar kecik sedang ke tp semua org ad masalah.cara nak setel masalah ada lah hak individu sendiri...jgn asyik komplen pe jua keputusan yg org lain buat krn mungkin bg dia,tu ada lah yg terbaik bg dia pada saat dan ketika tu.

Tp andai kata kamu adalah sahabat maka mainkan peranan krn manusia yg bermasalah hanya nampak jalan yg di depan mata tanpa memikirkan jalan alternatif yg lain.jgn mendesak utk mgikut cara org lain tp cukuplah mgatakan pe jua yg dia putuskan..."aku sentiasa di belakang kamu".


Andai kamu yg bermasalah ataupun kamu adalah sahabat,perkara pertama yg perlu di pikir ialah,cuba letakkan diri kamu di tempatnya.jgn cuba membuat perbandingan antaranya krn hatta kembar sekali pun tetap ada perbezaan.

Kita yg bermasalah ingin sekali cr jalan yg lurus lagi tenang bg yg muslim solat adalah jawapan segalanya.insyaallah kita ada damai di situ,Allah tidak akan bg kita ujian yg mana kita tidak akan dapat tanggung.Ujian ni di beri sbb Dia sayangkan kita...uuummmm senang utk di ungkap tapi terlalu sukar utk melaluinya..


Sekarang aku rasa,tahap merapu aku dah parah dah hehehe....good luck utk diri aku sendiri.

Adios.....

14 comments:

-cD- said...

Kehidupan ini kita yang memilihnya, jangan biarkan keputusan kita dipengaruhi oleh orang lain. Sebaliknya fikir dan renungkan nasihat org2 disekeliling untuk membuat keputusan yang bijak.

Setiap keputusan pasti ada risiko, apa pun yang bakal dihadapi terimalah sebagai satu kenyataan.

Anonymous said...

sesungguhnya hamba phm apa yg tersirat. hihi

Anonymous said...

anon itu ialah k'maili.tertekan enter sblm waktu. :)

NenekPenne said...

mcm nenet kan...tak tau keputusan tu betul atau tidak...main redah jer...

janganlah komen atau kutuk tindakan yang kita buat kerana hanya yang tuan punya badan jer yang tau betapa susah dah perihnya nak lalui perkara tu...

yang memandang hanya tau memandang saja dan berkata yang bukan2...bodohlah apalah...itulah inilah kerana mereka tidak mengalaminya...

apapun nek nak tanya kamu kerol...

kamu sihat ker? heeeeee

Cik Faridah Huda said...

semuga yang terbaik untuk abg yo...

ikhlas
-Mek gebus-

khairul said...

cD..bab2 gni mesti cD suka lah coz jiwang2 pun ada wakaka..tapi x ingat nak letak pantun td..next n3 kita letak pantun ye..:)

khairul said...

kak maili...x letak nama pun dah tau sapa..leh agak nye lah hehe

khairul said...

nek..betol3 org yg x alami x tau sume tu ...hehhehe sy sihat aje alhamdulillah....

khairul said...

mek...sejak bila plak masuk geng gebu????
:) tq

Cik Faridah Huda said...

hah..x de la...
saje je tulis begitu..awat..ada geng gebus ke..

Cik Faridah Huda said...

x brapa paham permasalahan sbnr..tp nak menyibuk gak konon-konon caring..kekekekkee

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC said...

haihh...aperla yg dientahkan tuh...

khairul said...

Mek...dlm list kawan ada geng2 gebu hehehe tu yg terkejut.
mek x yah faham lah ye wakakaka wat sakit hotak je nnt :)

khairul said...

Needa....pe ek yg entah tu??? :)