Saturday, July 4, 2009

Kecantikan Lelaki & Kegagahan wanita

Assalamualaikum...

Jom kita bercerita pasal agama sikit ye..nak wat semlm tp duk pulun keje sampai ptg so hari ni aku amik masa utk wat entri ni :).....sbbnya???? bos aku x so aku pun berani lah nak selongkar khazanah lama dalam laptop aku utk di baca pada yg sudi baca.

Sejak akhir2 ni ramai plak aku kenal dgn kawan2 yg jodoh sampai lambat wakaka jgn marah ye...tapi pe yg aku leh lontarkan kat sini adalah pe yg aku sendiri pk...kenapa lambat kahwin??? x jodoh?tersangatlah kuno alasan tu..luka lama masih berdarah???ayoyo...letak minyak but but pastu balut dgn bandage lah wei...fokus utama pada kerjaya??? alasan ni kalau income kita leh cecah jutaan ringgit setahun x pe....

So pe penyebabnya???aku pun x sbb yg konkrit nak jawab sbb aku pun lom kawin...aku cakap kat sapa2 yg tanya mcm ni je...."nak wat mcm mana,dah org x nak kat kita"...hehhe so org yg berkenaan jgn sangkalkan kenyataan ini ye :)

So berbalik pada tajuk asal lah ye,dah terpesong plak dr tajuk.Dalam pada tu seprti kawan2 aku yg duk dalam blog aku ni 1 je yg pasti yg kita semua nak dalam sesebuah perhubungan iaitu kualiti sebuah perhubungan.Mcm Needa cakap lah terlampau banyak yg TIDAK berkualiti ada di pasaran sekarang,mcm mana nak kawin?......



Kecantikkan seorang lelaki bukan kepada rupa
fizikal tetapi
-pada murni rohani
Lelaki yang cantik.....................
-Adalah lelaki yang mampu mengalirkan airmata
untuk ingatan,
-Adalah lelaki yang sedia menerima segala
teguran,
-Adalah lelaki yang memberi madu, setelah
menerima racun,
-Adalah lelaki yang tenang dan lapang dada,
-Adalah lelaki yang baik sangka dan,
-Adalah lelaki yang tak pernah putus asa.
Kecantikkkan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati.

Seluruh kecantikan yang ada pada Muhammad
yang umi adalah kecantikan yang sempurna bg
seorang lelaki.....


Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal
otot badan,
-tetapi pada kekuatan perasaan,
Perempuan yang gagah.................
-Adalah perempuan yang tahan menerima
sebuah kehilangan,
-Adalah perempuan yang tidak takut pada
kemiskinan,
-Adalah perempuan yang tabah menanggung
kerinduan setelah ditinggalkan,
-Adalah perempuan yang tidak meminta-minta
agar di penuhi segala keinginan,
-kegagahan perempuan berdiri di atas teguh
iman,
-Seluruh kegagahan ini ada pada Khatijah yang
ehsan adalah kegagahan sempurna bagi seorang
perempuan... ...


Sila lah fikir sejenak (kalau hangpa rasa nak pikiaq lah) mungkinkah faktor yg sepatutnya ada dalam diri seorg lelaki dan seorg perempuan dah pupus dalam diri kita sekarang ni????entahlah x jawapn leh aku bg....

Pe pun tanam dlm diri kita yg jodoh ketentuan oleh Allah Taala,Lelaki yg baik adalah utk wanita yg baik...kalau rasa kita x cukup baik cubalah berubah...nasihat utk diri aku ni hehehe

Renung renungkan dan selamat beramal ..

adios.......

26 comments:

Rona Realiti said...

aku pun single lg ni...
masih gak percaya pada perempuan yang baik untuk lelaki yang baik cam aku ni....

Eddy Rushdan said...

pelik betul bunyi entry kali ni

khairul said...

salam..rona roni hehe

sori lah senang aku nak ingat kalau letak nama mcm ni..kalu ko x suke cakap k...

insyaallah adalah nnt jodoh tu,tapi org cakap jodoh kita nnt mesti kontra dgn kita..tol ker?

khairul said...

salam eddy...

sejak bila letak komen ni hehe,pelik ker?x lah mcm tazkrah je lah tapi hari sabtu wakakaa

BLACK DIAMOND said...

nk wat suklan kontroversi jap.. agaga.. da ckp bab kcntikn lelaki.. cmner plak kalo lelaki g wajahyer seakan2 perempuan.. huhu... da wanita yg wajah nyer seakan2 lelaki... hihi... ada idea x nk wat en3 tue... abg khairul sila jwb2... =)

SiMpleSmArtErMe said...

Sejak akhir2 ni ramai plak aku kenal dgn kawan2 yg jodoh sampai lambat wakaka jgn marah ye ---- > Marah nih..!! Sentappp OK.. Jodoh sampai lambat sbb komuter slow kot!! Wahahha..

Pernah baca article saifulislam ??..
Jodoh Tidak Datang Bergolek (http://saifulislam.com/?p=4858)

Lepas baca sila bagi pendapat yer..

khairul said...

salam to black diamond....

selamat datang ke blog sy ye...tq coz sudi bc hehehe...

nak wat n3 pasal wajah ker???kalu dah wajah kita x leh nak wat pe2 lah coz dah ketentuan wajah mirip berlawanan jantina,x kan nak watt mcm pakcik micheal jackson kot hehe

syukur lah dgn pe yg adoo...:)

khairul said...

salam needa..

sy jawab dalam needa nye blog k :)

NenekPenne said...

kalau sampai jodoh pun separuh jalan.... mencikkkk!!!!!!!!!!!!!!!!

amik ko...

lebih baik tak kahwin daripada kahwin dengan meruntuhkan perkahwinan orang lain...

[yAN!e][pUTraJAya] said...

salam khay....

jgn lupa skodeng blog yanie...
pengembaraan geng GEBU....

thanks la sebab CALL yanie ari sabtu baru2 nih....ehhehe...

konon2 nyer nak dengar BUNYI KOMPANG eh? hahhaha....

khairul said...

salam nenekpenne...

Betol3..dr kawin tapi di kutuk di keji org krn rampas hak org baik lah membujang ....
Tapi kalau kataya jodoh pe nak jawab ek????

khairul said...

salam yanie,

Tu r ingat makan nasi hujan panas kedahmasa sabtu tu ...ropenya minum air selat melaka wakaka

NenekPenne said...

boleh dikatakan jodoh ker cam tu

yang sorang tu tau yang dia laki orang
yang sorang tu tau yang jantan tu memang laki oarng...
yang pi gatai dgn laki orang pejadahnya?

pi lah cari bujang ker, duda ker

khairul said...

Nek...

Tu namanya cinta itu buta huhu sampai dua2 dah jd kassim selamat

BLACK DIAMOND said...

lain sy tnyer len abg jwb... org tnyer .. apew la.. nyway tanks sudi jwb wlopun x tjwb.. ngee~

SiMpleSmArtErMe said...

Wah..Wah..Woh..Hot Entry nih..

Someone point me the article. Sajer jer soh Khai baca entry tuh pulak to get your opinion. :-)

Bagusla x elok mengeluh dan mmg tak perlu mengeluh pon...(err..itu cerpen pendek karya penulis yer =P)...

Bak kata Ustaz AA GYM. Patah Hati?? Itu pasti hasil DOA kita. Batal dgn yg ini mungkin Allah menyediakan yg lebih baik. Org yg dkt dgn Allah ia takut oleh kejadian takut oleh dosa kalau menjadi sebuah kejadian. Tenang sajaaa -->
http://www.youtube.com/watch?v=X_vjt69tQLk

BLACK DIAMOND said...
This comment has been removed by the author.
BLACK DIAMOND said...

michael jackson tue kurus.. tak booncitla... abg khairul.. uikss.. haha

khairul said...

black diamond...
sy nye jawapan terpesong ker????ayoyo hehe dah tu pe dia??

khairul said...

Needa,

mcm mana nak masuk youtube tajuk tu ek??

Cik Faridah Huda said...

ari tu kan..lam kete...sy n de gang buat pengiraan statistik...bukan statistik susah2 tuh..juz statistik nk tgk brapa ramai rakan2 sekolah yg dah kawen...uiiihhh...sgt la terkezut bila mendapati bilangannye x sampai sekelas or equal to 25 person...sdgkn kita org ade 6 kelas....lebih mmbimbangkan..kaum adam yg ramai kawen lebih dulu....hehehhe

Yang perempuan pulak..asek busy ngan keje....ahli korporat lah katakan...ramai yg berkerjaya malas nak pikir pasal kawen...huhuhu..y hah?

tapi...ade gak sebenarnye yg menyimpan impian tok menamatkan zaman ank dara a.s.a.p....tp apa boleh buat...nasib x menyebelahi...
org tak taw kisah kita yg sebenar...diaorg hya boleh bertanya itu dan ini...terutama mak cik2 di kampung yg sebok mengalahkan mak sendiri...kalo terangkan kat mak cik pun..mak cik bukan paham...hahaha

khairul said...

salam mek...

betoi sungguh pe yg mek cakap tu hehe kebanyakkan lelaki yg bz nak kawen cepat yg ppuan ok plak ..pelik gak tu kan??
tp sy hairan gak yg nak kawen awal2 coz x mau lekat status andartu..mcm benda tu penting je,tgk kerjaya lah plak kalau dah pas sekolah keje kilang mmg lah rasa mcm dah lama bujang tapi tgk yg amik degree...x kan bru pas grade nak kawen..
mesti nak balas jasa mak ayah dulu,nak rasa beli kain baju duit sendiri dulu..etc2 hehe

SiMpleSmArtErMe said...

Khay - copy ini link (http://www.youtube.com/watch?v=X_vjt69tQLk)letak kat URL err.. ala kat tempat yg kita taip web address kat browser tuh.. dan press ENTER.

Panjangnya komeg Cik Faridah Huda itew... statistic sekolah mana tuh??

khairul said...

needa sy dah tgk dah youtube tu hehehe...kene dgr yg Dr fadilah Kamsah ...syok gak

SiMpleSmArtErMe said...

kene dgr yg Dr fadilah Kamsah ...syok gak --> Nak dengar kot mana??..kasi la link..

khairul said...

wakaka..sy dgr dlm mp3 yg copy dr member...nak bg link youtube sy x tau lah