Saturday, July 11, 2009

Realiti Oh Fantasi

Assalamualaikum....

Aku rasa ada tajuk lagu mcm tajuk n3 aku ni kan???ntah lah aku rasa mcm ada je wakaka...ok x mau tulis benda yg heavy2...sekarang just nak mengimbau kenangan silam sat...

Aku sejak sekolah rendah kot dah berangan nak g jalan2 over the seas hehehe tapi study malas mcm mana tu?? dulu sepupu aku ada lah sahabat panel yg duk study oversea so selalu lah aku tgk member dia hantar pic yg study kat Paris...aku pon berangan2 lah nak study ober the sea ...

Kat ni aku list kan negara2 yg aku nak pergi sejak dulu ..ada yg aku dah p dan ada yg x p pun lagi ...nak wat mcm mana,harap belayar kapal je lah dapat capai impian tu :)

Aku pun heran awat lah india negara yg aku nak p???mcm x negara lain kat dunia ni kan??tapi bila pk2 balik hehehe aku pengikut cerita hindustan rupenya wakaka dulu lah pengaruh mak aku lah ni ..leh dia tgk ada lah 5 or 6 kali kabhi kushi khabi gam (tol ke eja ni) tetap nak nangis lagi??padahal dah tau dah ending mcm tu ish3...

Aku dah sampai lah Gate Of India ni ...tapi pic aku ada kat umah nnt aku beli scanner aku post kan dalm blog aku ni pic aku selama belayar ..insyaallah..

X pe yg menarik melainkan aku tensen masuk india coz terlampau lah ramai kaki pow..baik kastam,imegresen,polis kalau taxi tu x yah cakap lah...kalau tgk filem bkn main lagi cantik bersih indah tapi kalau nak wat perbandingan ibarat 7 petala langit dgn 7 petala bumi..


Ni lah the true colours of mumbai aka bombay...lagi teruk dr ni pun ada.ada yg umah dr kotak duduk sekali dgn anjing...kat train station x yah cakap lah mcm rumah tumpangan pun adooo...bau nye..aku rasa kalu lalu kat area Indah Water pun 100x lebih wangi..

Aku rasa kasta yg diaorg pegang selama ni wat rakyat dia jd mcm ni kot ..aku bkn racist tapi bila kita g sana baru kita tahu erti nikmatnya hidup di malaysia.


Jepun...aku ingat lg masa cikgu aku tanya nak g mana utk holiday..aku cakap jepun.padahal masa tu x tau pun jepun tu duk kat mana wakaka budk2 masa tu.Aku suka culture jepun walaupun susah nak jupe org pakai kimono (tp aku ada pic dgn awek jepun pakai kimono) tapi kebersihan bandar aku tabikkkk hormat lah.Aku dulu nak sgt g tokyo tapi nak at mcm mana x kesampaian coz harga train mahalllllll sioootttt.....

Aku kene naik kapal sorg2 ...bayangkan aku travel dr KLIA to Osaka to Mizushima,jupe agent kat Osaka Airport dia hantar kat train station pastu aku naik bullet train to Mizushima Town..naik kete plak hantar kat jetty pastu naik bot baru lah sampai kapal huhu dah lah bln pose masa tu kecut perut tuhan sje yg tau..dah lah duit x..org jepun x reti nak cakap english kalau aku sesat sah2 laku kene jd gigolo kat sana wakakaka


Ni plak negara yg aku x sampai2 lagi walaupun umur dah nak 30 tahun...UK huhu aku suka tgk bgunan2 lama mcm dlm tv tunjuk tu...Prof UK aku tau hang duk baca ni..balik dah bnyak kali 1 brg pun x bg aku...beli aku key chain 1 nnt claim wakaka


Dulu masa aku budak2 nak sangat naik bus 2 tingkat mcm ni..kat lain non adoo cuma kat uk je,bus 2 tingkat warna merah huhu masa mula2 ada bas 2 tingkat kat malaysia dulu aku dgn gigih naik dr KL to Kota Baru to Ganu semata2 nak rasa bas 2 tingkat ...gigihnya aku waktu tu.


Paris ...aku x mau pun Paris Hilton tu..aku nak Kota Paris hehe kat 20 tahun aku simpan impian nak ke Paris tapi sampai saat dan ketika ni x pernh sampai...

Member2 aku yg g sana mesti col aku cakap yg diaorg ada kat paris huhuu jelessss tahap gaban lah masa tu siap ada yg duk bg mms....tersangatlah rasa hampeh pastu, masa tu gak pk nak kumpul duit nak g sana next month wakakaka


Kak ngah aku sefamili,eziwan,zahir,achek tu antara yg duk col cakap "Yo,aku ada kat bawah Eiffel Tower"adusss ....aku ingat dulu ada cite indon.."Eiffel i'm in love " aku pon berangan lah ,nnt aku nak melamar bini aku kat bawah eiffel tower kalau x melamar pun Honeymoon pun x pe hehehe


Ni salah sorg dr member blog aku WAHDI ....tgk lah dlam http://stillwahdi.blogspot.com pic yg dia amik sume menarik bertambah2 aku nak g sana...

Pe pun tq wahdi coz bg izin cetak serta merompak pic ni hehee...Enjoy lah duk sana nnt kawe menyusul hehe

Setakat ni aje lah aku tulis...sampai ada yg duk tegur aku"apsal rajin updated blog sekarang??"..ni aku bg jawapan"ntahlah..aku rasa nak menulis je" hehe..kesimpulannya,aku x pernh serik berangan coz mana tau dgn izin Allah akan termakbul angan2 kita so pe2 pun berhati2 lah dgn apa yg anda angan2kan...

Adios..hepi holiday :)

15 comments:

Cik Faridah Huda said...

bagus-bagus..apdet la selalu...yakin dan pasti..mesti ramai peminat yo nak bacer...

Paling x tahan..tang part gigih nak naik bas 2 tingkat tu...hehehehe...klakor la....

Rona Realiti said...

waaa...
bestnya jadi sailor..
boleh jalan2...

ermmm...
org pun ada tanam gak cita2 nk blaja jauh2...
insyaAllah... pasni kalo ada rezeki...
nk aim futher study kat US... koman2 singapore pun jd la...
hehehe... 2nd chance tu in my life...

p/s: baru cadang nk buat entry cmni gak...

NenetPenne (NP) said...

singapore kan ada bus double decker..

nanti kita pi paris sama2 nak? ha ha ha....

khairul said...

salam mek ...
dah sihat kaa???makan durian banyak sgt ko hehehe..sy ada peminat ker???saje lah tulis ni coz esok2 anak cucu nak baca mana tau :)

khairul said...

Salam Rona..
belajar lah masa muda2 ni heheh sy pun hajat nak sambg gak tapi tu lah ...kalu dah sambg blajar terbantut lah nak wat benda lain ..
sila2 tulis mcm sy nak tulis ni x masalah pun,kita bkn ada pgalaman yg sama :)

khairul said...

Salam Nenek..
masa tu masa lah sampai lagi kat singapore,johor pun x sampai mcm mana nak g singapore hehee
jom2 kita g paris reramai wat rombongan cik kiah wakaka

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC said...

Wahdi punyer blog..Hahah..dolu2 selalu gak baca blog dia. Silent blog reader jer..

aper sal MAKKAH MUKARRAMAH x der dalam list..??

WOWOHOHO... *cabut selipar dan larikkkkk

khairul said...

Salam Needa...
Sy pun silent reader gak dulu...blog dia adalah antara yg terawal sy add dlm list friend ..
Mekah??dulu ada lah pk nak p..dgn izin Allah sy dah sampai pun hehe hasil belayar kapal gak tapi mcm x syok plak nak letak dlm blog hehe

Rona Realiti said...

haji abg yo...!?

khairul said...

wakakaka lom haji lagi bro...baru g umrah hehehe haji tu insyaallah akan menyusul

LiFe Is BeAuTifUl LyRiC said...

wahhh.. bagus2.. needa jer x sampai lagi nih.. tak per soon.. InsyaAllah.

said...

view kat Putrajaya pun mcm kat obesea.....hehhehe....

Cik Faridah Huda said...

salam yo...
dah sehat dah..ari ni dah normal...
minum air kelapa 4 hr berturut2...
smpi penjual air kelapa pun heran...awat slalu beli sangat..hehehe

x mkn durian byk pun..ari tu balik..cam biase la..dah benda dpn mata..bukan kiter nak hiraukan sgt kan..hehehe

Tok Wan Yo...sound's great!!(>;<)

khairul said...

yanie..saya dah sampai putrajaya tu tp 1 pic pun x ada....nnt lah kot kalu2 ada rezeki leh g snap2

khairul said...

mek ni dah jatoh chenta dgn org kg sendiri kot sbb tu yg duk merindu2 sampai demam tu wakakaka...